sannaveronicasvensson

Alla inlägg under maj 2011

Av Sanna Svensson - 11 maj 2011 17:02

Har redan skrivit ett inlägg men det raderades så skriver bara ett litet kort om att dagen har varit goddi!(som för övrigt är mitt nya favoritord när det gäller att skriva sms!)

Alla lektioner har väl varit chill tycker jag,speciellt franskan! Dock hade jag inte tränat så mycket på läxan,så jag faila på läxförhöret!finnsviktigaresakeränläxor!

Men det som gjorde min dag var att jag klarade ett nationellt hörförståelseprov! Duktig tjej!

Ikväll blir det nog lite plugg,och sen ska jag ner och sitta av en gudstjänst med Joel och Josef,tror jag! Blir nog en kanoners kväll tror jag!


Dagens:

(niklas) -Asså du har ju typ galna kosjukan! Eller typ kråkissjukan.....nejNEJ!Nu vet jag! Du har fågelinfluensan!


Den värmde den!

Av Sanna Svensson - 10 maj 2011 19:23

..och det känns faktiskt inte helt bra det.Man har ju så himla kul på dom träffarna alltså! Trodde verkligen att det skulle vara tråkigare(och ibörjan sög det) men eftersom man har så sjukt roliga kompisar så garvar man sig igenom.Och Stockholm,ja vad ska man säga!? Det kommer bli underbart!

Övriga dagen har också varit kanon!

Började med en mattelektion som bara flög förbi.Även No:n gick snabbt.Och lika så So:n där det vart ganska mycket prat,och fick även tillbaka ett läxförhör som såg någolunda bra ut.

Sen beslutade jag mig för att tiden mellan skolan och konfan skulle spenderas med Karl och Birk,och det vart några riktigt härliga timmar det där! Vi satt och chilla lite,gick till dollar och satte oss och svulla.Sen drog vi iväg på äventyr på Lillön,och där träffade vi även på Nils,Rasmus och Jennifer.Satt och pratade lite innan vi knatade till konfan.

Och ja,sen en rolig konfa.Och efter den visade jag Nils,Joel och Andreas hur man åker longboard.Gick kanoners det.Typ.Kul var det iallafall!

Nu blir det lite franskaplugg.Fett najs.inte


Bilder från dagen:


  

  

  


Blir två dagens idag då,och det är ju bara att erkänna att vår klass äger på geografi:


(magnus)-Ja Karl,vart rinner Ljusnan ut?

(karl)-Jadu...den rinner väl ut i....Stilla havet?Röda havet?Atlanten?Döda havet?Östersjön?


(rasmus)-Jag kan förklara varför Sundsvall var ett sånt bra ställe!

(magnus)-Ja,varsegod då!

(rasmus)-Ja......först så hugger man ner träden då och ja...sen så tar man ner dom i en typ å som går till en större älv typ och sen går den ut i en flod och sen går den ut i havet och sen går det åt helvete alltihop! Och sen kommer det väl till typ England då.....


Stjärnor det där vettu!

Av Sanna Svensson - 9 maj 2011 19:04

Många minnen till den låten.Ibland kommer det över mig hur mycket jag saknar den tiden,den var ju så rolig och så underbar.


Asså idag höll jag seriöst på att få solsting idag,så sjukt varmt och härligt! Nu känns det verkligen att det är inte är så långt kvar!

Förrutom att få solsting så har jag väl jobbat lite grann.Började med att virka den där jäkla duken som kommer bli klar till påsk eller nått.Sen gjorde jag ett engelskaprov som jag faila på.På svenskan gjorde jag också ett prov,eller ja,en uppsats och det kändes som den gick bättre.Och på franskan blev det även där ett prov,och det gick kanon.Gud va jag är effektiv ibland alltså!

Eller ja,på livskunskapen roade jag mig med att sitta på en bänk i 1,5 h och "observera".Det ända som jag observerade var att jag har otroligt roliga kompisar och att det var varmt ute.På tillbaka vägen så observerade även jaag,Nils och Samuel att Karl sa "närå" 8 gånger på drygt 2minuter.Måste va något slags rekord det.

Efter skolan stod jag och chilla lite med dom killarna innan Malin kom och vi satte oss i taxin och for hem.

Då drog jag på mig bikini och shorts och lira lite med fotbollen innan jag satte mig på bron och stekte.Så najs!

Nu kanske jag ska plugga lite granna,dock känns inte det så himla upphetsande men göras ska det.


Vart ingen dagens idag men kör på en klockren kommentar från Malin:

-Alltså,varför ska det alltid vibrera när man hittat en skön ställning!?

Av Sanna Svensson - 8 maj 2011 19:07

          

    

           

             

                                        

Det vi gjort under dom här dagarna är att vi har garvat en massa,knäppt närmare 500 bilder,svullat i oss både det ena och det andra,pratat i telefon,kollat på showtime 4 gånger,kommit på låtar,lyssnat på musik och garvat lite till! Plus en massa annat.Har haft så sjukt kul denna helg,längtar verkligen tills nästa gång vi har en sån här helg!


 

sommaren tillbringas med dig vännen!

Av Sanna Svensson - 8 maj 2011 17:34

  

                         Njuter av livets glada dagar med systern min.

Av Sanna Svensson - 7 maj 2011 18:50

Skoldagen var helt okej.Många lektioner,men ack så roligt jag haft!

Fick även träffa Kaine och gud så man saknar han!Snälla,ge oss han som gympalärare igen!

Kommer inte ihåg så mycket av lektionerna,förutom franskan då,gud va jag garva då alltså:

-Sanna,din mamma går där.Jag vinkade till henne,och hon vinka tillbaka.Nu är hon på taket.Och nu ramla hon ner.Båda benen och en arm gick av.Nu klättrar hon upp i flagstången,och...åh shit! Hon fick den rätt igenom kroppen,så nu måste hon klättra upp för att ta sig ner.Nu går hon till bilen och sätter sig och åker i väg till sjukhuset.

Tror jag fick med allt nu! Älska franskaklassen alltså!


Efter skolan så var jag hemma en stund innan jag umgick med systra mi.Vi chilla som vanligt,knäppte en massa bilder och kollade på film.Dock slockna båda i soffan och vi vaknade vid 2 så då intog hon sin plats bredvid mig i sängen.Mysig tjej det där.


Vaknade inte alltför sent och åt frukost framför en film som fick omdömet "äckuöl" av Malin.Efter frukosten kilade hon hem och jag hoppade in i duschen och sedan fixade mig innan vi drog ner på Sveg för att kolla på fotboll.

Ikväll blir det till att sova över hos Malin.Det utlovas en massa bilder,skratt och tok!


Fredagens:

Kaine står längst fram i klassrummet och kollar runt innan han säger:

-Gud va långa och stora ni har blivit!

(böörk)-Jadu Kaine,jag önskar jag kunde säga detsamma om dig....

Av Sanna Svensson - 5 maj 2011 18:56

Dom är ju helt enkelt kung ju,finns inga bättre!


Dagen började med bild,och vad ska jag säga om den...började väl egentligen helt okej,men sen spårade det ut totalt! Det slutade med att Onishi sa till Andreas:

-Antingen går du ut,eller så går jag!

Och Andreas tänkte då inte lämna rummet i första taget så det blev Onischi som gick ut ur rummet.Behöver jag ens säga att såfort dörren stängdes bröt ett garv ut runt om i klassrummet.Dissad av en lärare,det ni!

Sen en typ vanlig svenska lektion.

Lunch.

Matte.Och jag och Kärin jobbade mycket,och lekte bara lite idag.Ett stort steg framåt.

Sen vart det idrott och som jag garvade på den lektionen.Ojojoj.Det olika slags staffeter där man bla skulle åla sig fram och slå knut på benen,och samtidigt ta sig framåt.Jag,Karl och Birk gjorde det vi skulle och sen satt vi och garva resten av tiden.Fast vi klagade en hel del också,Karl fick ont i rumpan,jag i tuttarna och Birk i magen.Och efter 30-40 min med det där så vart det teori och då vart det också bara en massa dryg med dom två+Nils och Rasmus.

Otroligt härliga killar det där!

Och sista lektionen var So,där det vart ett failläxförhör och jobb.Men Karl,den stjärnan,gjorde ju så man fick ut med ett leende på läpparna efter den lektionen:

(magnus)- Aa,och så kan vi säga att Louise och Nils kommer dit med varsitt barn och dom gör....ja dom gör väl....ja...

(karl)-Ett till barn!


Efter skolan gick jag och och körde lite fotboll med bror och mor min,och då kände jag att fotboll,det är ju egentligen det jag vill syssla med!

Sen har ju även gitarren spelats på en hel del och efter ett antal månader så har jag nu bestämt mig att prata med Erik för att höra om jag kan få börja spela igen,vore så sjukt najs!

Som mamma sa,"Nu börjar jag känna igen dig igen nu när du börjar spela både fotboll och gitarr igen! Du var ute och svävade runt ett tag men nu är allt som vanligt igen! " och det är ju sant.Så himla sant.


 

Av Sanna Svensson - 4 maj 2011 19:26

...och kan jag säga nått annat än jag jag nog längtar som en tok! Känslan när man går ut kyrkan efter ännu ett år i skolan,och veta att det bara är ett år kvar innan gymnasiet.Sommaren kommer nog att bjuda på både det ena och det andra,och jag är verkligen nyfiken på vad.Men det är ju inte bara glädje förstås.Jag blir ju nästan tårögd nu bara jag tänker på att jag inte kommer få höra Birks såkallade bas som ständigt ligger över klassen,Rasmus klockrena skrik och kommentarer,Louises diskutioner med Onischi,Nils och Karls ständigt bråkande om vad som är bäst,Älvros eller Ytterberg på 10-11 veckor...Inte okej!


 


Trots att ingen av oss är normal på en fläck så älskar jag min klass precis som den är!


Men nog om det nu.Dagen har varit som vanligt.Eller ja,vaknade med halsont och huvudvärk och övervägde att stanna hemma men nejdå,inte alls! Kom att tänka på att vi hade en massa roliga lektioner framför oss,inte minst redskap Seg svenskalektion.Och en helt okej franska.En bra dag helt enkelt.


Ikväll har jag inte gjort ett dugg typ.Pluggat lite och spelat lite på guran min.Men nu väntar duschen och sen ska väl återigen näsan ner i läxböckerna.


Dagens:

-Han pratade med Q typ en gång per dag sa han!

-Men ofta? OFTA!?

-Ja Sanna,det är ofta det!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards