sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juni 2011

Av Sanna Svensson - 6 juni 2011 17:30

(rubriken säger allt)

Okej nu kommer ett inlägg och konfalägret,men jag kan ju inte skriva om allt för då kommer ni att sitta i veckor och läsa och det vore ju förjäkla synd.Kan ju börja med att sammanfatta lägret med ett ord.Underbart


Onsdag: Själva bussresan var fantastisk rolig,speciellt på slutet av den.Tiden gick mycket fortare än jag trodde den skulle göra.När vi kom fram vart det lite info och rumsindelning.Var väl lediga en hel del också,lyckligtvis.På kvällskvisten sminkade jag och Lina Karl och Rasmus till tjejer och gud va jag skratta då alltså.Helt underbara killar det där alltså!

  


Och på kvällen så satt vi även vid ett spegelblankt hav och spelade gitarr och sjöng.Helt underbart! Redan då fattade jag att det här lägret skulle bli ett av dom bästa!


Torsdag:Då vart det nog lite bibelsnack under dagen,men det vi gjorde mest var att tävla i en....ja...en tävling av något slag som dom hade ordnat.(Själv så hamnade jag ju ett av kunglag,Nils,Anton,Johanna,Frida,Ebba och Linnéa) Riktigt roligt hade vi,och grym var vi!


 

Men ja,även lite mobbning av mina skor vart det också och såklart var det Nils som var i farten,men denna gång med ett ägg som vapen:


 

Fredag: Shopping och Gröna Lund!

En riktigt lyckad dag och håll i er,men jag åkte fritt fall med tilt.Jag höll på att dö,även om det var en härlig känsla.En känsla som dock inte var så härlig var att Karl gick in i "tilt" kön ofrivilligt.Jag höll seriöst på att slå ihjäl ungen när jag märkte det.

Resan från Stockholm till stället där vi bodde var den roligaste jag varit med om.Jag låg dubbelvikt över både Karl och Rasmus för jag garva så mycket.Varför? För att Frida vicka med skotern helt enkelt.


 

Lördag/söndag: Den bästa dagen jag varit med om på mycket länge!

Hade tjej/killgrupper under dagen där vi pratade om typ kärlek,sex och killar.Spelade även brännboll som jag ägde på.

På kvällen hade killarna fixad finmiddag där det var uppklädning och kavaljer som gällde! Grymt härlig sista middag!

Fick även veta att man fick vara uppe hur länge man ville och vi tog såklart tillfället i akt och var vaken till 6-tiden någonting.Dock påstår Nils att jag sovit ett antal gången innan dess...

Under kvällen satt vi vid en lägereld,spelade och sjöng,bara umgicks och lärde känna varandra,badade,en del paddlade kanot,dansade och bara njöt av hur underbart livet var just då.Var så man rös av hela stämningen.Vart ju inte sämre när vi gick ut på bryggan och fortsatte spela och mysa där.Helt jävla underbart!

När vi väl gick upp till huset där vi fick väsnas nästan hur mycket som helst vart det lite film men mest en massa underbart mys med helt underbara människor.


 


Söndag:Vart väckt av en präst som älskar att väcka folk.Inte okej.Trötta som as var vi.Dock var det bara att dra sig mot rummet och fixa till sig lite innan den sista frukosten och sen lunchen.Innan bussen gick så vart det lite jobb och så,men alla var så trötta så ingen orkade nått,och tack och lov förstod ledarna det.

På bussen så var det en hel del som slockande på en gång,bland annat min reskompis Hanna,så jag dissade dissa´N och satte mig med Nils.Dock så slockande även vi titt som tätt men vi hade riktigt kul ändå.Mobbing stod på nämligen schemat som vanligt.

Även denna kille är en helt underbar person!  

Så tusan tack till alla som gjort detta läger så bra som det vart,kommer sakna som här dagarna så sjukt mycket alltså! Ni är bland dom underbaraste människor jag mött.

Av Sanna Svensson - 5 juni 2011 22:45

Jag vill vara i Stockholm längre. Jag vill inte vara i Sveg.

Jag vill tillbaka till igår.

 

  

Att dom här dagarna har varit bland dom bästa i mitt liv är varken överdrift eller lögn.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards