sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av Sanna Svensson - 1 augusti 2011 17:39

Har inte pallat att blogga,har haft bättre saker för mig. Sen har ju vädret varit grymt och vem vill sitta inne och blogga då!?

Kör en sammanfattning av dom här dagarna då!

Onsdag kväll: Efter att Hanna duschat och fixat sig klart så knatade vi iväg till Josef där det var en massa annat härligt folk. Där blev det mys och en massa prat och skratt. När vi varit där ett tag gick jag,Hanna,Joel,Samuul,Andreas och Josef till Sandtjärn,där Jens hade fixat brasa. Där satt vi och pratade och skratta en massa,och vart även en hel del mys där också. När klockan började närma sig tolv knatade jag och Hanna hem till henne. Var ganska sega båda två så vart datorn och prat innan vi gick och la oss.efter ett möte i mörkret


Torsdag: Vaknade vid 11 och då åt vi lite innan vi packade för några timmar på Sandtjärn. Stek var bara förnamnet.Grymt härligt!


    


Vid 16 kom mamma och hämtade mig för jag skulle hem och packa. Några timmar senare var jag och mamma påväg mot Mora för att tillbringa några dagar där.

Någon timme seanre var vi framme i Mora och då körde vi raka vägen till mormor och morfar där det vart chill och en promenix med Bobbi,innan sängen väntade.


Fredag: Klockan 7 kom mamma och väckte mig.Fatta,klockan 7! Ändå gångerna var varit vaken den tiden är om jag inte lagt mig då. Hade det inte varit för att vi skulle Kupolen och shoppa hade hon åkt ut med huvudet före. Inte vart jag vaken piggare eller gladare av att hon gick och garva åt saker jag gjorde och sa heller. Men när vi väl var framme i Borlänge hade jag vaknat till lite iallafall. Tillräckligt för att göra mamma några hundralappar fattigare. Köpte iallafall 2 par leggins,tröja,skjorta,underkläder,linne och lite småplock. Väldigt nöjd!

Väl tillbaka i Mora blev den stek innan vi åkte till Mackan där jag och mamma tillbringade kvällen i soffan under samma filt samtidigt som vi kollade på Friday the 13th. Vi dog lite där båda två. Men det var ändå en väldigt bra avslutning på en väldigt bra dag.


  

en syn jag sent kommer glömma!


Lördag: Låg och stekte hemma lite först innan vi åkte till Kråkberg för att bada.Så grymt härligt i vattnet,och luften också för den delen. Dog lite där. 

På eftermiddag åt vi en god middag hemma hos Mackan innan jag och mamma knatade ner till Kajen. Där nere tog jag kontakt med far min. Drygt 3 minuter senare var det bestämt att sista natten i Mora skulle tillbringas på båten.

Var hem och packa lite snabbt innan pappa och Micke kom och hämta mig. Efter en båttur i jäkligt många knop stod jag på Sandön. älskade ö!

 

Där var det en hel del båtar redan,som ägs av härligt folk. Eftersom det var så grymt varmt gick jag och pappa och badade,och det var inte igår jag badade med han precis!

Efter badet gick vi och pratade med folk,dock så var jag inte så intresserad av samtalet. Istället hade jag fokus några hundra meter ut i vattnet där Stefans Jetski for fram i full fart. Pappa måste ha sett mina blickar och även läst mina tankar för drygt 20 minuter senare var det min tur att gasa iväg på Jetski:n. Jag dog ganska hårt då. Kär blev jag också. Och helt jäkla cp-lycklig. Jag älskar verkligen känslan att gasa och bara flyga fram på vattnet. Inte drog jag på en ända vurpa heller. Stolt tjej.

När jag lugnat ner mig lite gick vi och åt på någon båt,där vi tillbringade några timmar för att senare sätta oss vid elden där det var grymt kul. Skrattade tills jag grät,och det var jag inte ensam om tror jag. åh,vad jag älskar såna kvällar!

Vid 02 tackade pappa för sig,och dryga kvarten senare gick jag också in.

Om jag säger såhär. När det ser ut såhär runtomkring mig mår jag förjäkla bra alltså!

   

Söndag: Trött som ett as när pappa väckte mig vid 11 tiden,genom att diska. Höll på att avlida då. Utan att jag egentligen fattade det så stod vi plötsligt i Saxviken där vi skulle plocka upp Anki och två av hennes barnbarn.

När alla var ombord gjorde vi comeback på ön och då vart det mera sol och bad,iallafall för min del. Pappa och Anki sprang runt som tokar och höll koll på två småbarn,som förövrigt att grymt söta.

Vid 14-tiden åkte vi tillbaka till hamnen där det vart stek och ett snabbdopp för mig,innan mamma kom och hämtade mig.


Och som genom ett trollslag var jag tillbaka i Sveg igen. Och vart jag nå lyckligare för det? Inte ett dugg.

På kvällen roade jag mig med att möblera om mitt rum+städa en massa. Fast jag har bara hunnit(läs: orkat) med drygt halva rummet.

Efter städning tyckte jag att jag förtjänade lite chill så då kröp jag ner i sängen och satte igång en bra film.


Idag: Vaknade vid 10.30 och såg att det var fint väder ute,så det vart upp med håret i en knut och svira om till bikini. Låg och stekte i nån timme innan jag tog en lång dusch. Så skönt! Efter duschen färgade jag bryn och fransar så nu behöver jag inte sminka mig nå! Typ. Nästan. Inte.

Sen har jag väl inte gjort så mycket annat,plockat på rummet och datorn. Har även smält i mig en dryg liter chokladdoppade jordgubbar. Så gott!

Men nu har jag skrivit ett mil-långt inlägg så tror jag avslutar här.

Hörs!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards