sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Sanna Svensson - 14 augusti 2011 23:55

Nu sitter jag framför en datron för första gången på typ en vecka,nästan så jag glömt hur man gör. Typ.

Okej,då kör vi lite bara sådär då:

Torsdag: Då åkte jag ju somsagt båt med Christoffer. Efter att han hämtat mig åkte vi och tanka och sen när vi skulle där ifrån så ville helt enkelt inte båten det. Så där stod vi i säkert 10 min innan det for iväg. Men sen blev det åka av. Åkte runt lite på sjön och till olika öar innan vi la oss på en brygga och myste,dock inte så länge för vi skulle hem båda två. Men denna korta stund,den var bra fin den.


Fredag: På dagen så var jag hos mormor och morfar där det var nå mer folk på middag typ. Visst,det är väl inget fel på 65+are men jag tycker ändå bättre om att umgås med såna som är någolunda jämngamla,så jag begärde skjuss av mormor ner till Mora där jag hoppade ner på stan för att handla lite innan jag gick hem till Mackan igen. Där satt jag och väntade i 3 år innan jag tillslut fick beskedet att jag skulle gå ut. Och där ute stod bilen med Christoffer och Pontus+Christoffers farmor(som jag förövrigt diggar jäkligt hårt!) och farfar.

När vi hade kommit fram till Älvdalen blev det lite chill innan vi åkte in till själva "stan". Där mötte vi upp Matte,en kille som gör så man garvar tills man får magknip och grinar. Vi chillade i några timmar innan det började bli rörelse på byn. Där gick vi runt,satt på olika ställen och stod och prata med folk. Träffade en massa underbara människor,och när jag även träffade på en massa gamla klasskompisar då trivdes jag som handen i handsken.

Den kvällen slutade hemma i Selja efter att jag fått skjuss av Krilles(sooo Kurki-style) farfar och farmor.

Tack för en kung natt alla folk! Dock var det fittkallt så man höll på att dö,typ 4 grader. Men fick låna Christoffers tjocktröja resten av kvällen,medans han gick i t-shirt i drygt en timme. bästadu<3

 

Lördag: Vaknade i skaplig tid så gick upp och duscha och så. Trodde jag skulle till Dalen vid typ 12 men nejdå,vid 16.30 rullade polon norrut(?).

Efter att ha stannat och köpt mat var jag återigen hos Krille igen. Fett med najs. Var i stugan ett tag innan vi åkte in till Rättvik,efter att ha kört om en bilkö på kanske 100-200 meter på insidan. Tyckte jag var ganska kul.

Väl framme mötte vi en fly förbannad Matte och nån Jonsson. Den sistnämde försvann ganska fort men vi tre gick runt och dampa typ,innan vi slog oss ner. Med Matte har man verkligen aldrig tråkigt! Efter en stund kom även lite annat gofolk.

Gick runt och dryga lite allmänt och Matte hade blivit på bättre humör efter att ha spöat ner en skylt(och lite andra anledningar också då),så då var det liksom bara att köra på. Gick ner till Ica-parkeringen där det var en massa kul folk så vi stod där och hade det 3vligt ända tills jag och Christoffer skulle ha lite mys på Matte kom flygande över oss och skrek:

-Men va fan,kan ni sluta hångla,jag bllir ju fan döv av ert jävla smaskande!

Men vi smaskade och Matte dampade vidare där på parkeringen. Kung kille!

En stund senare gick vi åt nått håll och åt och kolla på folk och bilar typ.

Vid 02 fick vi besked att om vi skulle hem så var det nu skjussen gick,annars fick vi gå typ 3 km,och de ville vi inte så vi drog hem till stugan för att krypa ner i en liten,men ack så varm säng. Vi höll ju på att frysa ihjäl båda två så det satt inte helt fel. Vart mys inann vi tillslut slockande vid 05.


Idag: Vaknade vid 10,som ni kanske vet. Dock dröjde det en timme till innan Krille vaknade så fick ligga där och vänta på att han skulle vakna. Stackars mig.

När han väl vaknat blev det lite mys innan vi gick upp och åt och så.

Vid typ 18 kom Pekka och skjussade hem oss. Så fort jag kom till Mackans lägenhet gick jag ner och köpte en påse naturgodis och slänge mig i soffan för att kolla på några bra filmer. Inatt slaggar och på brors soffa. Inte helt fel det heller.

Men nu kommer några bilder från dom här dagarna,men dom bästa behåller jag såklart själv,och sen blir det sussa!


         

Återigen,tack alla inblandade för en sjukt bra och rolig helg! Vill ha repris helst imorgon. Kung ni  ♥

Av Sanna Svensson - 14 augusti 2011 10:42

Hejsan hoppsan!Just nu ligger jag i en säng uppe i Älvdalen. Och den stora frågan är,hur fan hamnade jag här!?Nejdå,skämtingskämting. Eller ja,jag ligger i en säng utanför Älvdalen men jag vet mycket väl hur jag kom hit. Duktig flicka. Bredvid mig ligger en söt kille som sussar som bäst,samtidigt som han puttar ut mig. Inte okej....Eftersom jag för tillfället bara har 12% batteri kvar så blir det inte ett så långt inlägg som ni kanske märker. Kör väl på en liten redovisning om vad jag har pysslat med dom senaste dagarna. Eller ska kanske hålla det för mig själv...det man inte vet,det lider man inte heller av liksom.Men vi hörs väl någon dag. Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards