sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2016

Av Sanna Svensson - 23 november 2016 15:55

Då var jag påväg till Västerås igen. Det blev en snabbvisit hem över några dagar och jag känner att jag gjorde helt rätt val. Jag vet inte vad jag skulle ha roat mig med i två hela dagar själv i lägenheten. Det finns ju saker att göra, absolut. Men om man är sugen på det är ju en annan sak.

Nu ska jag jobba två ynka dagar och sen är jag ledig helg. Och på fredag kommer Marcus ner. Så det är bara på torsdag den här veckan som vi inte ses, haha. Det är nästan som det brukar vara.

Under dom här dagarna som jag har varit hemma har jag hunnit med en hel del. Först middag i Mora med pappa, Anki och Marcus. Sen mys med mamma och lillebror. Därefter födelsedagsmiddag för Amanda. Och sen frukost med Karin idag. Vad mer kan man begära?

Nu hoppas jag på att det inte är några förseningar idag. Så länge: Se och njut!

Av Sanna Svensson - 20 november 2016 10:10

Jag står även idag och väntar på bussen. Idag börjar jag klockan 11 och jobbar till 20. Då blir verkligen hela dagen förstörd. Man hinner inte göra något innan, och inte så speciellt mycket efter heller. Fast ikväll måste jag det eftersom jag ska åka hem imorgon. Typ packa, gå ut med sopor och så.

Det känns väldigt skönt att åka hem i morgon faktiskt. Jag vet inte vad jag skulle ha roat mig med i två dagar annars.

Tur att jag kam roa mig med att laga god mat. Här har vi kyckling i sötsursås, mums!

Av Sanna Svensson - 17 november 2016 21:23

Om man säger så här. Med det här jobbet får man höra tillräckligt mycket för att låsa in sig och stanna inne resten av livet. Men för att känna mig (och mamma) lite säkrare, speciellt nu när det är mörkt, så har jag införskaffat mig en sån här.

Av Sanna Svensson - 17 november 2016 08:31

Godmorgon. Just nu står jag och väntar på bussen in till jobbet, jag börjar klockan nio idag. Allting rullar på fortsatt bra och det känns nio gånger av tio roligt att jobba. Man känner verkligen att det som vi gör är viktigt och hur viktigt vårt bemötande är. I helgen ska jag göra min första jobbhelg, spännande att se om det är någon skillnad. Tack och lov att jag är ledig imorgon, haha.

Även om det går bra och är roligt och allt det där så börjar det att kännas riktigt segt att vara särbo. Jag vill inte annat än att Marcus, och gärna resten av alla i familjen, ska komma ner till mig. Men nu är det inte länge kvar innan han kommer. (!!!)

Av Sanna Svensson - 15 november 2016 19:44

Hej på er!
Precis som rubriken lyder så har jag en ovanligt lång kväll. Jag slutade klockan 16 idag, för första gången. Vilket var skönt! Sen börjar jag 14 imorgon, vilket gör att jag får nästan ett dygns ledigt. Väldigt skönt känns det!

Igår hade vi somsagt APT då vi först hade "möte" och information till klockan 15. Sen lagade vi mat. Och sen åt vi. Vi lagade pilgrimsmussla, lamm och chokladmousse. Ingen dålig måndagsmiddag, haha. Det var kul att göra något annat än att jobba ihop. Vissa i gruppen hade jag inte träfffat och pratat med innan liksom. Det blev en lyckad dag för min del!

Nu ligger jag i soffan efter först en gudomligt god middag. Fisksoppa med rostad limpa, mums!


Och ja, det är smör på mackan. Det har faktiskt bara smält. Efter middagen sprang/gick jag och Amanda. Beach 20...20, här kommer vi!! Nu ska jag hitta på något. Vad vet jag inte.

Av Sanna Svensson - 14 november 2016 07:52

I nuläget sitter jag och äter second breakfast på Brynolf Bagare. Vi ska ha APT idag och den började visst klockan 8.30 Inte 8.00 som jag trodde. Men men. Bättre att vara i mycket god tid än sen. Tur att det fanns ett café i samma lokal.

Av Sanna Svensson - 13 november 2016 17:52

Grattis på farsdag alla pappor! Och extra mycket grattis till min fina pappa. Han förtjänar alla paket i världen.

Av Sanna Svensson - 13 november 2016 17:48

Nu har Marcus åkt och lämnat mig ensam i lägenheten igen. Det känns redan väldigt tomt och ensamt... Vi har iallafall haft världens bästa helg tillsammans. Massa mys och kramkalas. Vi har handlat lite, bland annat en ny säng! Jag längtar så mycket efter den. Sen har vi ätit god mat, kollat på film och fixat i lägenheten.

Ikväll blir det en lugn kväll. Lite tvmys, duscha och sen kanske jag ska packa upp någon av de nya kartongerna som följde med Marcus ner. Just när man börjar få ordning så kommer det massa nytt som ska packas upp, haha.

Här är vår sagolika middag som vi åt igår. Mums!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards