sannaveronicasvensson

Alla inlägg under maj 2017

Av Sanna Svensson - 23 maj 2017 22:34

Det som jag tänker på när jag går ut nu är just skolavslutning. Det luktar syrén och/eller hägg så fort man går. Och det luktar så gott! Jag var tvungen att plocka in en liten bukett.

När man dessutom ser att det börjar dyka upp liljekonvaljer i skogen, då förstärks bara den känslan och man färdas tillbaka några år i tiden. För när jag plockade liljekonvaljer i Hemus med mamma, då visste man att sommarlovet var nära.

Av Sanna Svensson - 22 maj 2017 23:40

Han är ståtlig, vår älskade Keaton.

Av Sanna Svensson - 21 maj 2017 20:29

När man släpper ut håret efter en dag med knut och det ser bättre än bra ut.

Av Sanna Svensson - 21 maj 2017 14:09

Planen för dagen är enkel: Göra så lite som möjligt, under så lång tid som möjligt.

Over and out. Ni vet vart ni hittar mig.



Av Sanna Svensson - 21 maj 2017 14:06

Jag hade planerat att skriva ett långt och fint inlägg om vad jag gjorde igår. Men det blev aldrig. Så därför tar jag igen det nu.

Dagen började slappt med sen frukost och tv-tittande. Men eftersom det var härligt väder ute så tänkte jag att en promenad inte skulle vara fel. Väderstatusen var varmt men molnigt. Alltså inte optimalt för solning på balkongen.

Sagt och gjort. Jag och Keaton travade igår och tillslut hamnade vi på typ ett fält/odlingsmark. Tur nog så fanns det en stig vid sidan om som gjorde att vi kunde gå där, utan att förstöra någonting. Och det var bara SÅ underbart att gå där. Vi gick säkert en kilometer rakt fram på fältet. Keaton kunde vara lös och jag bara gick och njöt av att solen kikade fram och att det luktade sommar. I över en timme var vi ute och gick, och det var den bästa timmen på hela dagen.

Efter promenaden la vi oss och slappade på balkongen. Keaton sov och jag läste bok. Och kvällen avslutades med middag framför en film.

Vilken dag!

Av Sanna Svensson - 21 maj 2017 13:59

Är man hemma själv så får man lyxa till det med vad som helst till både lunch och middag. Så är det bara. Därför blev det, givetvis, någonting som påminner om tacos till lunch. Rester av fläskytterfilé, grönsaker och sås i ett tortillabröd - det kan inte bli annat än bra. Att detta avnjöts på balkongen gjorde inte att det smakade sämre.

Av Sanna Svensson - 20 maj 2017 12:48

Jaha solen, jag trodde att vi kom överens om att du skulle skina i helgen. Så vart är du?



I helgen är jag ensam hemma. Marcus är i Göteborg med sitt jobb. Trots att jag är sjukt avis på dom som ska vara på Liseberg och strosa i Göteborg, så ska det bli skönt att vara hemma själv också. Bara göra det man vill. När man vill. Hur man vill. Men Marcus, jag lovar att jag kommer att sakna dig!

Av Sanna Svensson - 20 maj 2017 12:31

En av de bästa sakerna med att vara själv är att man får äta vad man vill, när man vill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards