sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juni 2017

Av Sanna Svensson - 9 juni 2017 00:53

Av Sanna Svensson - 8 juni 2017 22:20

Projekt hall fortsätter...

Av Sanna Svensson - 8 juni 2017 08:46

En liten uppdatering från jobbet, mest för att visa att jag är vid liv och att jag för en gångs skull jobbar på dagtid.

Efter att jag har slutat idag ska jag och Marcus åka till IKEA för att handla lite saker till förrådet. Sen ska vi montera in det och därefter städa. Vi får främmande av Marcus föräldrar och mormor i helgen så då vill man ju att det ska vara fint. Ja, ungefär där har ni min dag.

Av Sanna Svensson - 6 juni 2017 21:55

Flera gånger om de sista dagarna så har tanken slagit mig. Det gäller jobbet som jag har. Jobbet som man ibland klagar på. Jobbet vars arbetstider jag ibland hatar. Jobbet där man blir kallad det ena och det andra. Ja, det jobbet som jag har.

Det är så lätt att följa med i en jargong av klag och gnäll. Där man endast ser det negativa och inte möjligheterna och det positiva.

Men nu dom senaste dagarna så har jag börjat tänka om. Jag tänker på 13-åriga Sanna som drömmer om att bli polis. Jag tänker tillbaka på när drömmen nästan inte gick att ta på. Tänk om 13-åriga Sanna visste att hon några år senare skull sitta och hålla förhör och ha nästintill en likvärdig kompetens som en civil utredare. Att hon några år senare skulle vara mitt i den myndighet som hon har haft som mål så länge.

Jag har kämpat, uppoffrat och visat att jag verkligen vill bli en del av myndigheten. För vadå? För att gå till jobbet och klaga? För att tyst ta emot skit från folk som klagar på svensk polis?

Nej. Nej nej nej. Jag har kämpat för att bli polis och jag är så jävla bra som har kommit en bra bit på den vägen. Jag fixade att få ett jobb inom myndigheten när jag var nyss fyllda 20 år. Det beundrar jag mig själv för.
Så till dig Sanna, när det är tungt och går emot:

Du har gjort en grym resa och den är långt ifrån slut. Du har redan fixat mer än vad ditt 13-åriga jag trodde att du någonsin skulle göra. Gå till ditt jobb och gör det med rak rygg. Du hjälper och förändrar livet för människor. Du har möjligheten att förändra synen på svensk polis. Och! Du är så jävla bra!!

Over and out.

Av Sanna Svensson - 6 juni 2017 21:34

Hej på er!
Jag tänkte berätta om min inte allt för innehållsrika dag.

Den började med att jag avverkade ett nattpass som jag klev av på morgonkvisten. Efter det blev det hem för att sova. Efter att ha vaknat till vid 14-tiden så umgicks jag lite med Marcus. När han drog på jobbet så fortsatte jag med vår tvätt samtidigt som jag tog vara på solen. Det var så härligt att sitta på balkongen!

Efter det har jag lagat mat, gått med Keaton och gjort chokladbollar till kvällsfikat. Är det nationaldag så är det.

Nu ska jag städa, duscha och sen invänta att Marcus kommer hem igen. Lite bilder från dagen:

Av Sanna Svensson - 5 juni 2017 06:48

Efter ett jobbpass väntar äntligen sängen!

Av Sanna Svensson - 5 juni 2017 00:29

Hej alla nattugglor!
Jag sitter i skrivande stund på jobbet. Det är väldigt lugnt och jag passar därför på att blogga.

Idag vaknade jag vid 15 efter att ha sovit efter nattjobb. Marcus slutade 15 så det blev bra tajming där. Under eftermiddagen och kvällen så har vi myst och slappat. Vi cyklade typ 8 km. Sen hämtade vi mat från Pizza hut. Det var första gången för mig och jag blev glatt överraskad. En lagom portion med god och smakrik pizza. Mums. Sen vilade jag lite innan det var dags att åka till jobbet igen. Och nu sitter jag här.

Där har ni min dag i korta drag!

Av Sanna Svensson - 3 juni 2017 10:41

Igår lagade jag för första gången lamm. Det luktade gott under tiden som jag gjorde det, men man var ändå lite skeptisk till det. Kofta är ju inte jättegott att äta liksom.

Men det blev över förväntan! Massa kryddor, potatisgratäng och en god sås gjorde susen till. Ett glas rödvin, ett bättre sällskap och att vi åt på en solig balkong höjde även det upp lammet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards