sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juli 2017

Av Sanna Svensson - 18 juli 2017 21:25

Hejhej!

Hoppas allt är bra med er. Själv sitter jag i en stol på balkongen med Keaton i knät. Han har typ legat och sovit här en stund, myskillen. Man kan säga att Keaton har svårt att förstå två saker:
1, Att han inte är en chihuahua.
2, Att man kan vilja ha lite luft i mellan honom och en själv.


Idag slutade jag tidigt, vilket var så skönt. Sen jag kom hem har jag kollat på tv och gått en promenad. Exakt en timme var vi ute och det var härligare än härligast.

Nu när Keaton har hoppat ner så ska jag cykla på Ica. Handla och säga hej till Marcus är planen. På återseende!

Av Sanna Svensson - 17 juli 2017 20:21

Dagen som har varit har varit en väldigt typiskt måndag. Jobb 7-16, en liten promenad, tvättstuga och middag. Ja, varken mer eller mindre blev det idag.

Nu väntar vi på att tvätten ska torka innan vi ska ner och hämta den. Sen återstår det att se om det blir en till promenad, vika tvätt, slappa eller städa upp i köket som blir nästa aktivitet. Det återstår att se.

En bild från dagens middag. Mitt nya beroende, ceasarsallad.

Av Sanna Svensson - 17 juli 2017 07:58

I helgen har vi haft finbesök från Sveg. Jonas kom ner till oss i lördags och åker hem idag. Det har varit riktigt skoj att ha honom här! Tyvärr har vädergudarna inte varit med oss så det blev lite i ställda planer. Men en del har vi allt hunnit med!

I lördags grillade vi tillsammans med Amanda, Felicia och Chrille. Så mycket och så gott! Underbart att spendera en kväll med goda vänner. Grillningen gick dock inte riktigt som planerat. När herrarna myste som bäst vid grillen så rasade den plötsligt ihop. Glöd flög upp och över Chrille och köttet hamnade på gräsmattan. Haha, men det löste sig tillslut och blev jättegott. Kvällen avslutades med kubbspel.


I söndags åkte Marcus till jobbet tidigt. Jag och Jonas tog sovmorgon innan vi åkte ut till stan, där vi gick i affärer och åt lunch. Efter några timmar åkte vi hem och inväntade Marcus. Planen var att spela minigolf men regnet var emot oss. Vi åkte till ett köpcentrum istället där vi strosade. Sen köpte vi med oss mat därifrån.

Planen var att gå på bio, men vi ballade ur. Istället köpte vi en film hemma och fixade jordgubbar, glass och annat gott. Perfekt avslut på en härlig helg!

Av Sanna Svensson - 15 juli 2017 12:29

Igår när jag hade jobbat natt på somnade jag typ 7:45 och blev väckt 14.

Igår gick jag också och la mig 24 och vaknade 11:45.

Hur kan man vara så trött att man sover så mycket? Jag är ju, typ, inget barn längre.

Av Sanna Svensson - 15 juli 2017 12:14

Att börja dagen med det här. Det kan inte bli bättre!

Av Sanna Svensson - 13 juli 2017 19:44

Jag slängde ihop lite goda saker till en smoothie. Den överträffade alla mina förväntningar!! Kall, fräsch och fruktig. Kan det bli bättre?

? Vattenmelon
? Jordgubbar
? Jordgubbsmynta
? Lite vatten för att kunna mixa sönder vattenmelonen.

Dela upp lite vattenmelon i bitar. Mixa med lite vatten tills det blir slätt. Dela jordgubbar. Jag använde frysta för att få den riktigt kall. Ha i jordgubbar och mynta. Mixa tills smoothien får en lagom konsistens. Njut!

Av Sanna Svensson - 13 juli 2017 15:49

Eller godlunch kanske passar bättre. Jag och Marcus har precis ätit lunch, rester från den goda middagen igår. Nu har han åkt för att jobba och jag är kvar hemma.

Inatt kör jag min sista natt på ett tag, och det känns bra. Det är slitsamt, även om det går bättre än förväntat.

Fram tills att jag börjar ska jag stöka på lite hemma. Det drar in lite mörka moln, så vi får se om det blir en längre promenad eller inte. Annars är det väldigt mysigt att bara vara hemma och stöka på när regnet smattrar utanför.

Av Sanna Svensson - 12 juli 2017 14:45

Trots att jag känner mig mer död än levande. Jag har jobbat två av två nätter nu. Och den här gången var det tufft, riktigt tufft. Jag är ingen nattmänniska, den saken är klar!

Just nu har Marcus dragit iväg på jobb så jag har några timmar själv att roa mig. Jag ska inte göra något speciellt alls. Det ska bli skönt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards