sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 7 augusti 2017

Av Sanna Svensson - 7 augusti 2017 19:07

På lördagen var det dags för Sebbe och Maria att få varandra på riktigt, och vi var inbjudna för att dela den dagen med dom. Vigseln i kyrkan var jättefin med musik och härlig stämning.

Efter det åkte vi till Storön där middagen och festen skulle vara. Maten var helt fantastisk!! Råraka med löjrom och sashimi med sjögräs serverades till förrätt. Jag tänkte att det här inte skulle vara något för mig, men oj så gott det var! Till varmrätt serverades oxfilé, potatispuré, sparris, sås och majonnäs. Allt detta var smaksatt med underbara smaker. Det ända minuset för min del för att oxfilén var röd... Till efterrätt blev det citronslush. Citronsorbet, vodka och prosecco. Ljuuuuvligt!

Middagen varvades med tal och annan underhållning. Efter middagen blev det musik, dans och tårta.

En fantastisk dag och natt som också får sammanfattas lite i bilder. Tyvärr knäppte jag inte så mycket bilder som jag hade önskat.

Och avslutningsvis, stort grattis till brudparet! #sebbemaria2017

Av Sanna Svensson - 7 augusti 2017 18:50

Oj, det var ett tag sen nu. Det måste vara för att det är så stressigt att ha semester, haha. En liten sammanfattning kanske kan vara på sin plats då.

I fredags blåste vi upp mot Härjedalen efter att Marcus hade slutat jobbet. Det gick bra, förutom att mitt framdäck på cykeln inte längre mår bra. Värmen från avgaserna gjorde att däcket smälte. Så nu får vi se hur vi löser det inför cykelvasan...

Väl på plats var det bara att hoppa i säng, eftersom lördagen och delar av söndagen var dagarna för bröllopet. Jag tänkte fixa ett separat inlägg om det.

Annars i söndag? Jo, vi åt en fantastisk middag som en i Sveg hade lagat. Mat med smaker från Sri Lanka. Det var ljuvligt!

Och idag, vad är det för dag? Jo, min födelsedag!! 21 år har jag skrapat ihop. Inte illa!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards