sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 26 augusti 2017

Av Sanna Svensson - 26 augusti 2017 23:42

"15 januari 2009 fick världen uppleva "miraklet på Hudson"då kapten Chesley "Sully" Sullenberger landade ett nödställt flygplan på floden och räddade därmed livet på de 155 passagerarna. Men samtidigt som han hyllades av allmänheten och media, pågick en undersökning kring fallet som kunde förstöra både hans rykte och karriär."

Ett utdrag från filmen Sullys handling läste ni där. Jag tänkta passa på att slänga in mina tankar om filmen som vi precis har sett. Eller ja, det var väl tredje gången jag såg Sully nu.

Jag älskar den här filmen, på så många sätt! Jag älskar att den är verklighetsbaserad, vilket ger berättelsen ett helt annat djup. Att försöka sätta sig in i passagerarnas sits, usch, vilken mardröm det måste ha varit. Att se hur hjälten blir sågad och ifrågasatt när han räddat 155 människors liv. Att få se en del av räddningspersonalens arbete. Allt det har verkligen hänt på riktigt. Overkligt!

Tom Hanks måste ju vara världens bästa skådespelare. Han är ett stort X i den här filmens ekvation. No words needed.

Handlingen. Kan den här filmen passa bättre in i vår familj egentligen? Nej, jag tror inte det. Marcus kommenterar saker som piloterna gör galet och han kommenterar visa drag som är typ omöjliga att lyckas med. Jag får en grym respekt för det jobb piloter gör och den kunskap de besitter. Att landa ett plan på vattnet, nej tack, jag hoppar gärna över det... Men filmen som visar när de faktiskt gör det tycker jag är otroligt bra gjord.



Av Sanna Svensson - 26 augusti 2017 23:25

Hej alla! Dom senaste dagarna har det varit väldigt tyst här. Vi har fått finbesök av pappa och Anki, och det är anledningen till tystnaden. Därför tänkte jag sammanfatta lite vad vi har pysslat med.

På förmiddagen på fredagen fortsatte vi med att stöka på i förrådet, och att städa klart i gästrummet.

Pappa och Anki kom fram till oss på eftermiddagen. Då började vi med att åka ut till ett shoppingcenter där det blev lite handling. Sen åkte vi vidare och handlade mat till middagen som vi "snodde ihop" hemma sen. Vi bjussade på skagen toast till förrätt och oxfilé med hemgjord bea till varmrätt. Det blev en sen middag, och ack så god! Vi avslutade kvällen med kortspel, innan det var tack och godnatt.


Idag tog vi sovmorgon innan vi åt frukost och gjorde oss klara för en tur på stan. Vi strosade, gick i affärer och kollade in stan. Sen åkte vi och gjorde lite ärenden innan vi spelade minigolf. Minigolfen gick... hur bra som helst!! Jag vann över allihopa, vilket aldrig har hänt. Så glad! Det var hur härligt som helst att spela med solen som sken på oss.

Sen åkte vi hem och slappade lite innan vi fixade middag, en ny sorts pasta vi hittade i affären och kyckling med soltorkade tomater & fetaost.

Vi spelade en omgång kort innan vi avslutade kvällen i soffan. Myskväll med filmen "Sully" stod på agendan. En perfekt avslutning om ni frågar mig! Nu ska jag och Marcus kvällsrasta Keaton, innan sängen väntar.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards