sannaveronicasvensson

Alla inlägg under augusti 2017

Av Sanna Svensson - 24 augusti 2017 14:12

En promenad i det här vädret, inte illa alls! Vi gick på mitt älskade fält och småpratade, kollade på syrsor och svettades. Det var så himla varmt.

Nu har vi spelat en omgång Mario och ska snart fixa en sen lunch. Sen ska vi fortsätta med förrådsprojektet.

Av Sanna Svensson - 23 augusti 2017 17:09

Det är tur att vi har stor bil när spontaniteten slår till. En hyllstomme och en sticksåg är inhandlad. Förhoppningsvis har vi kommit på en bra lösning till vårt förråd, för att få mer förvaring där inne. Det värsta som kan hända är att vår plan inte går i lås och det blir kaffeved av hyllstommen.

Av Sanna Svensson - 23 augusti 2017 11:32

Idag överraskade jag Marcus med nybakade scones och smoothie. Det ska vi smaska i oss framför tv:en. En mysigare start på dagen!

Av Sanna Svensson - 22 augusti 2017 22:45

Nybäddad säng tillsammans med att man är nyduschad och har tända ljus i rummet - bättre kombo finns inte!

Han

Av Sanna Svensson - 22 augusti 2017 21:52

Han som alltid får mig att skratta. Han som alltid finns där när man behöver en tröstande kram. Han är den bästa som finns.

Av Sanna Svensson - 22 augusti 2017 13:21

Idag åkte vi ut till Björnö för att ta en promenad och fika. Mysigt är bara förnamnet!

Nu är vi påväg hem för att lägga oss på gräsmattan och sola.

Av Sanna Svensson - 20 augusti 2017 07:48

Nu har vi checkat in i vår lägenhet igen. Det känns så skönt! Vad vi ska göra nu? Sova igen några timmar innan Keaton ska hämtas.

Av Sanna Svensson - 19 augusti 2017 11:30

Vi har precis checkat ut från hotellet som vi har bott på i Finland. Nu ska vi tillbringa några timmar "på stan" innan vi åker på båten som går 20:15 mot Sverige igen.

Igår hade vi en dag i finsk anda hela dagen. Vi kom i land i Åbo klockan 07. Då åkte vi direkt till staden vi har varit i nu, Nådendal, och åt frukost. Förutom en macka så provade vi finska piroger. Typ risgrynsgröt i ett grovt skal. Ingen hit enligt mig.


Sen åkte vi till en kyrkogård där vi la en blomma på en grav till en släkting till Kurkis familj. Kyrkogården var helt oroligt fin med vackra stenar och mysig miljö runt omkring.

Vi gick sedan vidare mot hamnen och en mysig del av staden. Gamla fina hus, familjära fik och en muminaffär.




Därefter åkte vi till vårt hotell, Naantali Spa Hotell och lämnade väskorna. För next på tur var ett besök hos Mumin.

Sammanfattningsvis kan man säga att Mumindalen var väldigt fin och mysig, och det var faktislt coolt att gå in i Muminhuset. Det var mycket att titta på, men inte så mycket att göra. Iallafall inte för oss vuxna. Nu är det gjort, och jag är väldigt glad över att ha varit där. Och! Jag gick in i Mårrans grotta, där även hon var. Jag var livrädd för Mårran när jag var liten. Jag skulle ljuga om jag sa att jag njöt av att besöka just henne....


Efter Mumindalen var vi sjuukt trötta i fötterna. Därför var det galet skönt att komma tillbaka till hotellet och slänga sig i sängen. Efter en tupplur och en dusch så var man människa igen. Då väntades en träff med släktingar till Kurki's. Det var kul, men det var bara en av dom som pratade svenska och vi pratar ju inte finska. Så det blev lite hattigt, men coolt.

Efter att dom hade åkt vi beställde vi in middagen. Plockmat till förrätt. Oxfilé till varmrätt. Glass till efterrätt. Lite annorlunda, men genomgående gott! Och väldigt trevligt!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards