sannaveronicasvensson

Alla inlägg under oktober 2017

Av Sanna Svensson - 11 oktober 2017 01:45

Oj vilken bra dag det har varit. Eller förmiddagen var ganska seg. Vi tog en för lång sovmorgon och sen segade vi på fram tills att det var dags för kvällsjobb för mig.

Jobbpasset gick väldigt fort, fram tills sista timmen då man var lite seg i kolan. Tiden går fort med bra kollegor.

Efter att vi båda kommit hem så kom Marcus på den briljanta idén att vi skulle springa. Sagt och gjort. Det blev en väldigt kort runda. Men en kort runda är bättre än ingen runda alls tänkte vi.

Nu har vi precis kollat klart på Paradise Hotel och sängen väntar. Det ska bli så skönt att sova.

Av Sanna Svensson - 10 oktober 2017 01:07

Idag var det måndag och det betydde ledig dag för min del. Skööönt! Jag tog en rejäl sovmorgon till att börja med. Resten av dagen har varit väldigt lugn och vi har egentligen fått för lite gjort. Vi har lagat mat, spelat yatzy, promenerat och kollat på tv. Och lite vardagliga saker, typ handlat. Ja, det blev inte roligare än så idag. Det roligaste var nog kvällsfikat som blev ostkaka, mums!

Nu ska jag sova efter att ha slumrat till någon gång för mycket i soffan. Hörs hej!

5/5

Av Sanna Svensson - 8 oktober 2017 08:00

Efter mitt pass idag så tar jag helg. Ta helg på en söndag, de ni, haha. Jag längtar väldigt mycket efter att få komma hem, träffa Marcus och veta att jag har nästan två dygns ledighet framför mig. Det känns lyxigt!

Jag ska strax gå till bussen och åka in till stan. Men det gäller att ta vara på varje minut som man kan hemma på morgonen, dom är värdefulla.

Av Sanna Svensson - 7 oktober 2017 07:32

Godmorgon på er! Eller egentligen så hoppas jag att ni sover någon timme till.

Själv har jag jobbhelg och då klivet jag upp mitt i natten känns det som. Uscha. Då är det tur att man har gårdagskvällen färskt i minnet.

Jag, Marcus och Amanda fixade hemgjord pizza som vi åt framför filmen "La La Land". När pizzan var slut dukade vi upp grönsaksstavar, dipp och godis, och fortsatte att kolla. När filmen var slut så blev det hopp i säng på en gång. Och nu sitter jag, återigen, här med en förhoppning om att tiden ska springa iväg.

Hoppas att ni alla får en trevlig helg!

Av Sanna Svensson - 5 oktober 2017 19:48

Hur har eran torsdag varit? Jag har haft onsdag i hjärnan idag, men det gör ju ingenting. Då känns ju veckan bara kortare, när den väl är klar så att säga.

Idag har jobb stått på programmet. En grymt tidig morgon startade jag dagen med. Men sen har jobbdagen tack och lov gått fort. Vips så var klockan eftermiddag och en busstur hem väntade. Sen jag kom hem har jag ätit rester från i förrgår till middag, kollat på tv och nu kommit hem från en mörk promenad. Jag och Keaton trotsade mörkret och gick på fältet. Det var typ väldigt mörkt, och jag fick ta ur hörlurarna för att kunna höra om någon skulle smyga upp bakom mig, haha. Men det var härligt ute, kallt men inte outhärdligt. Jag lånade en tunn dunjacka av Marcus, och då var det inga problem.

Nu ska jag göra lite nytta, sortera tvätt tror jag, innan en dusch och säng väntar. Imorgon ringer klockan på samma hemska tid, så det är bäst att lägga sig i tid.

Av Sanna Svensson - 4 oktober 2017 22:05

Hej på er!

Då var det onsdag igen. Den har onsdagen har verkligen varit back to basic för mig. Jobb mellan 9-16. Fläskpannkaka till middag. Promenad. Och nu Paradise Hotel tillsammans med en kanelbulle och citronvatten. Varken mer eller mindre.

Imorgon startar dagen redan strax efter fem. Usch och fy. Som sagt, det är skönt att komma hem "tidigt" men fan så jobbigt det är att kliva upp när det typ fortfarande är natt.

Hoppas allt är bra med er och att ni har ätit många kanelbullar! :)

Av Sanna Svensson - 3 oktober 2017 19:05

Såhär kan det gå kan baksuget faller på.

Äppelkaka och chokladmuffins väntar på Marcus när han kommer hem från jobbet. Hemmafru? Javisst!



Av Sanna Svensson - 3 oktober 2017 16:36

Typiskt min tur. Jag och Keaton hade precis laddat klart för att ta en långpromenad. Vi hann inte mer än 200m innan det började regna. Jag tänkte: Äsch, det kanske ger sig snart, vi går en bit till. Efter några hundra meter till fick jag ge upp promenaden och vända hem.

Nu har vi kommit innanför dörren, kalla och blöta. Så vi får se vad vi ska hitta på med resten av dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards