sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 26 december 2017

Julafton - Annandag jul

Av Sanna Svensson - 26 december 2017 14:34

Jag hoppas att ni alla har haft en fantastisk jul med god mat, julklappar och att ni har fått umgås med nära & kära. Min jul har varit underbar. Den har varit lugn och mysig rakt igenom. Tänk vilka fina människor man har i sin omgivning. <3

Självaste julafton spenderades först hemma, sen på jobbet i några timmar och sen hemma igen. Det kändes lite konstigt att åka iväg och jobba en sväng mitt på dagen, men det gick fort och var ganska mysigt. Jag hann till och med kolla på Kalle Anka mellan samtalen.

Väl hemma igen så var ett underbart julbord framdukat. Efter maten myste vi i soffan med Ris ala Malta och Tomten är far till alla barnen.


På juldagen stod också jobb på agendan. En ganska kort dag som flöt på fint. Efter att jag hade kommit hem så fikade vi lite innan vi spelade spel, Ska vi slå vad? som det heter. Ett spel som bjuder på många skratt, haha.

Och idag, annandagen, så började jag tidigt. Men jag fick faktiskt skjuts till jobbet av min snälla mamma. Jobbdagen flöt på väldigt bra och fort. Det är så skönt när man känner att det rullar på och att man får saker gjorda på löpande band.

Ni sitter jag på bussen hem. Att få sluta tidigt idag var guldvärt. Det ända minuset är att det är riktigt tråkigt väder ute. Regn och grått som tusan. Jag tror ändå att jag och Keaton ska ta en tur på fältet, för att få bränna lite julmatskalorier och för att få komma ut medan det åtminstone är ljust. Sen får vi helt enkelt se hur resten av dagen spenderas!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards