sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Sanna Svensson - 2 januari 2018 22:26

Jag kan inte förstå att det var nyår vi firade för några dagar sen. Jag tycker hela hösten och vintern har gått så otroligt fort. Och december ska vi inte ens tala om!

Men iallafall. Nyår firade vi, och det gjorde vi ordentligt. På själva dagen gjorde vi inget speciellt. Jag vaknade upp i lillebrors säng, mysigt! Sen åkte jag till Marcus och duschade och chillade. Sen på eftermiddagen handlade vi innan vi drog vidare till Härjesjön där vi skulle vara när 2017 övergick till 2018.

På kvällen lagade vi maten. Alltså maten vi åt. Den var så god! Det blev typ snittar till tillsammans med bubbel först och främst. Till förrätt åt vi jordärtskockspuré typ, tillsammans med bacon, gurksallad och löjrom. Wow beskriver den rätten. Ny och spännande. Och lite vitt vin till det.

Till varmrätt blev det oxfilé, hasselbackspotatis och sparris. Och jag och Marcus, även kallade beasås-temet, gjorde beasås. Och här dracks det med vin.

Och som pricken över i:et så blev det creme brulée till efterrätt. Det var ljuvligt! Och dessutom var det andra dagen i rad som jag åt det, haha. Det var första gången jag gjorde hemgjord creme brulée så det var spännande. Den blev lite lös, men hade väldigt god smak!

När klockan slog tolv så satt jag, Marcus och Malin i badtunnan som Pernilla och Börje har införskaffat. Vi skålade och lyssnade på Happy New Year med ABBA, under en bar himmel. Kan det bli bättre? Näe, jag tror tammetusan inte det.

Jag känner mig bortskämd med att ha så mycket fina människor runt mig. Det här nyåret kommer jag att minnas länge. Det var bättre än bra. Nu ser jag framemot 2018.

Bildbomb kommer här. Vissa suddigare än andra, men med lika mycket kärlek i dom alla.

Av Sanna Svensson - 2 januari 2018 19:30

Som utlovat, här kommer en sammanfatting av delar av året som varit, både med bilder och text. 


Januari


Det är tur att man har en blogg och bilder på telefonen, för jag kommer inte ihåg så mycket från januari på rak arm. Men det jag hitatde var att mamma och Lucas kom ner till Västerås, och om jag inte missminner mig så var det första gången dom kom ner. Vilket uppskattades! 


Jag gjorde en liten föränding och blev blondare. Jag både saknar det och inte. Det kändes fräscht och lättsamt, men jag vet inte om det är riktigt jag. Jag tror att jag förknippar mig med att vara mörkhårig. Men jag stänger absolut inte dörren för att bli det igen. 


     


Februari


Vår älskade Alicia döptes. Det var en fin och känslosam cermoni som kändes lika overklig som vacker. I samband med detta så var jag i Mora i någon dag extra och då njöt jag bland annat av skridskoåkning med mamma, Mackan och lilla Ninja.


En promenad som jag minns är den här! Det var jag, Marcus och Keaton som tog en ganska lång promenad på Björnö. Vårens strålar kikade fram och vi hade det allmänt underbart. 


       



Mars

 


I mars var det fullt ös hela månaden! Det började den fjärde med att Marcus fyllde år. Eftersom han är den bästa som finns så fick han en resa till Spanien av mig. Senare den dagen åkte vi upp mot norr för att träffade nära och kära. Jag gjorde ett stopp i Mora innan även jag fortsatte upp mot Sveg. 


I mitten av mars hade några från jobbet en träff där vi klättrade och käkade middag. En rolig kväll som visar hur viktigt det är att göra saker ihop, förutom att jobba. Fina människor hela bunten!


I slutet av mars avlöste besöken varandra. Först kom Marcus familj och sen kom min. När Marcus familj var här så blev det ett besök på Pinchos och senare en utgång med goda drinkar och bra häng. När min familj var här blev det också Pinchos men sen lite barnvänligare tillställningar, bland annat ett besök på Kungsbyn där vi kikade på djur. 


                 


April


I april hände det som jag skulle kunna skriva en hel roman om. Prinsessan fick sin prins, jag fick min Marcus. Det är alltså vår förlovning jag pratar om. Vi hade en underbar kryssning som toppades av att jag fick en ring i mitt champagneglas. Den här dagen önskar jag att jag kunde få göra om. 3/4-2017 <3


I slutet av april fick vi besök av Mackan och My. Vi spelade minigolf och åt ute. Mysigt värre!


       


Maj


Här njöt vi verkligen av solens varma strålar och av att försommaren drog igång. Balkongen användes flitigt och cyklarna lika så. Det här var en månad som till stor del spenderades utomhus, både i Västerås och Mora.


         




 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards