sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 15 januari 2018

Av Sanna Svensson - 15 januari 2018 03:06

Jag lyssnade på en podd, Livet på läktaren, och där pratade dom om låtar och hur mycket minnen som kan vara kopplad till en specifik låt. Jag tyckte att det var jättekul att lyssna på, och tänkte då att det kanske vore roligt att läsa om samma sak här. Ibland känns det som att varje inlägg är det andra lik, då livet är väldigt mycket vardag. Så jag tänkte att det här kunde bli en bra kontrast. Dessutom blir inlägget mer personligt med mina tankar och minnen.

Hur som helst, den låten som jag direkt tänkte på när det gäller minnen är Samson av Regina Spektor. Och poff så färdas jag iväg till 2010....

Jag lyssnade alltid på den låten i hörlurar när jag åkte från Duvberg till skolan och Sveg. Flera gånger om. Under den tiden så spelades det mycket curling och ja, det var en väldigt bra tid. Jag och Marcus höll på att skriva en del med varandra, så jag var konstant lite pirrig i magen. Sådär pirrig som bara en 14-årig tjej kan vara när hon skriver med en äldre kille som hon gillar.

Jag saknar den här tiden så otroligt mycket. Det största problemen om dagarna var om håret skulle bli tillräckligt platt på morgonen. Jag hade fina vänner runt omkring mig som jag fick träffa varje dag. Jag tränade curling, vilket jag saknar så mycket idag. Och jag hade fjärilar i magen mest hela tiden. Den här låten startar jag ibland när jag behöver komma bort från vardagen och så låtsas jag att jag är 14 igen.

Bilder på en 14-årig Sanna? Dom kommer här!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards