sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Sanna Svensson - 6 mars 2018 18:50

Hej på er allihopa. Allt bra med er? Med mig är det bara fint. 


Då var första tisdagen i mars avklarad. Min tisdag bestod av en tidig morgon där klockan ringde strax efter klockan fem. Sen blev det en tur med bussen in till jobbet och där var jag till strax före klockan 15. Jobbdagen gick faktiskt väldigt fort, iallafall stundvis. Och det är helt klart på grund av dom kollegor man har. Guld värda!


När jag kom hem igen så dammsög jag gästrummet och piffade till vår gästsäng lite, då den såldes idag. Vi vill inte ha mer besök förstår ni. Nejdå, jag skojade bara. Hos oss är alla besök välkomna! Men iallafall. Vi ska sälja den för att vi ska kunna flytta in vår kökssoffa in i gästrummet i stället. Jag har alltid ha en dröm om att ha en kökssoffa, för jag tycker att det känns så hemtrevligt och mysigt. Men hos oss passade den tyvärr inte in. Eller det blev lite för trångt, så det kändes inte helt rätt. Så nu byter vi ut gästsängen till en soffa istället, och hoppas att det blir bra.


Här har jag lite inspiration till hur jag vill att det ska se ut i vårt kommande hus.


    


Och dom som har varit hos oss vet att det inte riktigt ser ut såhär hos oss just nu. Men en sak som är säker är att det blev väldigt rymligt i gästrummet nu. Sängen har ju tagit upp en ganska så stor del av rummet tidigare. Och nu får vi en soffa som kan vara just en soffa när vi inte har gäster, och som kan vara en gästdubbel-säng när vi har gäster. Det blir nog toppen det här.


 


Efter att försäljningen var gjord så gick jag in och började förbereda middagen. Idag lagar vi mat i crock-poten och det luktar ljuuuuvligt! Hos oss serveras det kycklinggryta med ris. Klockan 19:15 för den som vill komma. ;) Vi har aldrig gjort den förrut, så jag hoppas att den smakar bra. Det är jordnötssmör och sweetchili sås vi, så det borde ju bli bra tycker jag. 


Efter middagen ska vi hjälpas in att bära in soffan, åka på Ica och köpa lite frukost och panta. Sen blir det nog inte så mycket mer. Lite chill i soffan kanske. Marcus börjar jobbet 06 imorgon, och jag 06:45 så det blir en tidig kväll för oss båda. På återseende!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards