sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 9 mars 2018

Av Sanna Svensson - 9 mars 2018 07:00

Idag är det våran dag. Vår sexårsdag. Tänkt att vi har hållit ihop i sex år. Och tänk så mycket vi har varit med om under den här tiden. Och tänk så mycket vi har gått igenom. Ojoj. 


Idag för lite mer än sex år sedan handlade ungefär hela livet om den här killen. Vi hade börjat att skriva och träffas igen efter att han hade kommit hem från USA. Vi bråkade, pratade, skrattade och bråkade. Och pratade. Fram och tillbaka som den värsta, och bästa berg-och dalbanan någonsin. Vi träffades i stort sätt varje dag och varje kväll. Och gjorde vi inte det så hördes på telefon. Samtidigt som mina känslor var ett enda stort kaos så pekade dom mer och mer åt samma håll. Rakt mot honom. 


Och så en kväll, i Östersund så sa det bara poff och så kändes allting bara klockrent. Det var ju klart att det skulle vara vi. Även om vi aldrig sa det där och då. Det gjorde vi senare. På curlinghallen i Sveg. Och mamma, du kan sluta läsa nu för annars kommer du få reda på vad din då 16-åriga dotter pysslade med. ;)  


Vi bestämde oss för att vi skulle träffas och dricka lite cider och bara umgås. Jag bodde hemma och han likaså. Så att vara hemma hos någon av oss var inte aktuellt. Det enda stället vi kunde vara på var curlinghallen, där allting hade börjat några år tidigare. Så efter en tripp på systemet så hamnade vi där. Där pratade vi, skrattade massor och pussades lika mycket. Drack cider och spelade dryckesspel. Och så kom det ett påstående: Alla som är singlar ska dricka en klunk. Och ingen av oss drack. Där och då blev det vi. Och det har det varit sen dess. Och det är jag så glad över. 


Jag är glad över att du blev min curlingtränare en gång i tiden. Jag är glad över att vi lära känna varandra på alla plan som finns innan det blev vi första gången. Jag är glad över att vi har klarat av ett distansförhållande, två gånger under dessa sex år. Jag är glad över att jag känner att du är den jag vill bli gammal och senil med, så att vi kan bli nykära igen. Jag är glad över alla resor vi har gjort. Jag är glad över att vi har växt så starka att vi har köpt en lägenhet och en bil tillsammans. Och att vi har vår älskade hund med oss. Jag är glad över att jag har dig. Och framförallt, så är jag väldigt glad över att du inte drack en klunk den där kvällen för sex år sedan.


   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards