sannaveronicasvensson

Alla inlägg under mars 2018

Av Sanna Svensson - 4 mars 2018 21:47

Idag fyller han år. Den där snygga killen med ett hjärta av guld. Han som alltid får alla att skratta. Han som alltid ställer upp med en kram. Han som alltid finns där för alla, och han som tar sig an alla typer av problem. Det spelar ingen roll om det är dataproblem eller funderingar om livet. Idag fyllde världens finaste kille 27 år.

Hans dag började traditionsenligt med skönsång och frukost på sängen, med paketöppning. Efter det så åkte vi ut till Erikslund där vi slöt upp med Pernilla och Börje. Vi strosade i någon affär innan vi åt lunch. Jag åt kycklingsouvlaki med tzatziki och pommes. Åh, jag skulle kunna leva på tzatziki. Så gott.

Senare åkte vi hem och fikade lite innan Börje och Pernilla åkte vidare mot Sveg. Vi vilade en stund innan vi fixade oss för en middag på stan. En av Marcus kollegor hade en avslutningsmiddag, och eftersom det var Marcus födelsedag så fick jag hänga på.

Vi åt på ett ställe som heter Bra Hak, där dom har goda hamburgare. Jag tog en kycklingburgare med sötpotatispommes, och både burgaren och pommesen var så krispiga och goda. Efter maten så satt alla och snackade innan det var dags för hemfärd.

Nu har jag precis duschat och slagit mig ner i soffan med Marcus och med Lyxfällen på TV. Imorgon är det dagjobb som väntar, så det blir ingen sen kväll.

Och grattis igen älskling! Jag är så glad att jag fick fira din födelsedag, hela helgen. Jag hoppas att du har haft några underbara dagar. <3

Av Sanna Svensson - 3 mars 2018 13:50

På söndag fyller ju som sagt Marcus år. Vi hade ju inget inplanerat främmande då, vilket kändes lite tråkigt tyckte vi båda. Så igår blev han överraskad med att Pernilla och Börje kom ner och hälsade på, och att dom ska stanna tills på söndag.

Jag hade planerat sen tidigare att vi skulle äta en god brunch på hans födelsedag, men den vart framflyttad tills idag istället. Och vilken brunch det vart sen då. Så himla gott med en massa frukt, bubbel och annat smaskens. Jag låter bilderna tala för sig själva:



Nu ska vi smälta maten på soffan lite. Vad vi ska göra sen i eftermiddag vet jag inte. Ikväll väntas god middag, och då gör Asef oss sällskap!

Av Sanna Svensson - 2 mars 2018 06:14

Nu börjar klockan närma sig sluttiden för jobbet. Det är känts segt en timme nu, men när man nu vet att snart, snart får man gå hem. Då känns det lite bättre. Och när dagpersonalen börjar komma så känns det ännu lite bättre.

Min tredje och sista natt är snart gjord. Den här perioden har dom gått väldigt bra måste jag säga.

I helgen är jag ledig, vilket känns bra. Då ska jag ladda upp inför söndagen då Marcus fyller år. Det ska bli mysigt.

Jag känner att det här vart ett väldigt flummigt inlägg, men det får vara så. Speciellt efter en natts jobb. Puss på er.

Av Sanna Svensson - 1 mars 2018 14:27

Då har det äntligen blivit mars. Underbart! Det känns som att då kan det bli vårväder när som helst. Eller när som helst lär det ju i och för sig inte bli. Det är galet kallt här, och i övriga Sverige just nu. Så vi får nog vänta ett tag på det, haha.

Men någon som startar nu när det är mars, det är mitt och Marcus godisförbud. Det ska bli spännande att se om vi klarar det. Vi är ju riktiga godisråttor. Så vi ska köpa hem massa frukt, grönsaker och nötter nu. Wish us good luck!

I skrivande stund har jag nyss vaknat efter en natts jobb. Så nu ska jag äta någon typ av frukost/lunch och sen ta tag i dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards