sannaveronicasvensson

Alla inlägg under april 2018

Av Sanna Svensson - 18 april 2018 20:28

Potatisbullar, keso och fläsk. Med en massa annat gott. Kan det bli enklare och godare?

Av Sanna Svensson - 17 april 2018 07:06

Hoppas att ni alla har haft en bra helg i det fina vädret. Min helg har varit bra. Vi fick besök av Pernilla och Börje under helgen, så det har varit full fart. Vi har varit ute och handlat lite, firat Börje och fått besök av hundarnas uppfödare. Så det har varit att göra.


På söndagen när dom hade åkt hem så landade vi på en gång i soffan. Vi kollade på tv och sen tog vi en tupplur. Det är alltid kul med besök, men när vi blir ensamma igen så går all energi ur känns det som.

Igår startade den här jobbveckan. Jag har en 6-dagars vecka framför mig. Idag ska jag jobba ett dagspass och kommer förhoppningsvis vara hemma strax efter 15. Då hoppas jag på sol och varmt ute.

Av Sanna Svensson - 13 april 2018 20:41

... blev ju en underbar fredag!! En kortare promenad och 15 km cykling medan solen gick ner var precis vad som behövdes för att komma till ro inför i helgen.

Nu har jag precis ätit havregrynsgröt till middag (lyxigt) framför teven helt solo. Nu väntas lite podd & plock innan folket ramlar in.

Av Sanna Svensson - 13 april 2018 09:45

Har ni fredagsfeeling? Det har jag!! Jag är så laddad för att klockan ska slå 16:15 så att jag får pysa hem. Klockan tickar, sakta, men åndå framåt. Det som är skönt är att dom sista två timmarna ska jag gå en utbildning om terrorism, så tiden i telefonen minskar.

Efter att jag har stämplat ut idag så tror jag att det blir en promenad eller cykeltur i det fina vädret. Sen hade jag en tanke att jag ska lägga mig i en solstol på balkongen och slumra lite. Ta igen lite sömn och ork. Jag var mer zombie än människa idag när klockan ringde.

I helgen kommer Marcus päron ner. Vad vi ska göra vet jag inte faktiskt. Inget särskilt skulle jag tro. Men det ska bli lovely med ledig helg.


- Från en cykeltur ett år tillbaka.

Av Sanna Svensson - 12 april 2018 19:21

Idag skulle jag stämpla ut 18:30, men jag tog ut två timmars semester och kom hem två timmar tidigare. Win-win för alla. Jag fick komma hem tidigare, Keaton fick sällskap och Marcus behövde inte åka hem på sin rast.

Jag och Keaton passade på att gå en solig promenad på fältet. Vi checkade av tussilago, rådjur, änder och en klarblå himmel. Var mer kan man begära. Inte konstigt att man blir glad.


Nu ska jag förbereda middagen som vi ska äta sen ikväll. Marcus jobbar, men kommer snart hem. Och då ska vi ta en cykeltur. Jag längtar!

Av Sanna Svensson - 10 april 2018 19:32

Sådärdå! Nu har jag fått hämta ut min nya, hela mobiltelefon och känner då att det känns roligt att blogga igen. Det är så mycket roligare att ta bilder med en telefon med grym kamera och som har bra batteri. Jag hoppas att jag kommer in i blogg-rutinen igen snarast. Ibland tycker jag att det är lite motigt att skriva om man är trött eller så. Men det är så värt det! Att få dela med sig av tankar och vardag till dom som vill läsa är lyx. Och att själv kunna gå tillbaka och läsa om vad jag gjorde för fyra månader sen, det är guld värt. Mitt minne är inte det bästa, så den är bloggen är en riktig guldgruva.

Just nu sitter jag i soffan. Jag har precis läst ut den fjärde boken av Sofie Sarenbrant och känner mig lite tom. Jag blir som helt uppslukad när jag läser och glömmer nästan bort att det bara är en bok.

Tidigare idag så har jag och Marcus varit till IKEA, där vi köpte nya madrasser till vår bäddsoffa. Det tar sig sakta men säkert hos oss. Problemet är bara att innan man har hunnit fixat en sak man vill göra, så har man kommit på två nya saker.

Efter det åt vi sallad till lunch och vilade sen lite på maten. Bästa som finns! Sen pallrade han sig iväg till jobbet. Och eftersom vår tupplur blev lite väl lång, så hann inte vi fixa middagslåda till honom. Så det roade jag mig med direkt han hade åkt. Sen tog jag cykeln och cyklade dit med den. Första cykelturen för i år. Det var ljuvligt! Min cykel har stått fastfrusen ute hela vintern, då vi inte fick upp ena låset. Men nu har det tinat upp och det var bara att ge sig iväg. Efter lite påfyllning av luft så var den fit for fight igen. Jag har verkligen saknat att cykla. Det går fort, är härligt och så lätt att göra. Jag tog en extra runda och poff så var mina första 7 km avverkade.


Sen jag kom hem så har jag somsagt läst bok, ute på balkongen. Nu är den slut och jag ska göra någon nytta tänkte jag. Vi får besök av Marcus föräldrar i helgen, så då är det ju roligt om allt är i sin ordning. En podd och lite städning är ju faktiskt ganska najs. Oj, vad långt det här inlägget blev. Haha, det märks att jag har saknat det här.

Av Sanna Svensson - 7 april 2018 23:57

Hejsan. Hoppas alla ni har en ledig helg, eller att ni åtminstone har fått lite lördagsmys. Jag och Marcus åt en underbart god middag ikväll med kyckling, potatis och tsatziki. Muums. Bättre uppladdning för nattjobb kan man nog inte få.

Annars har vi inte gjort mycket alls idag. Jag sov till 14 ungefär, och Marcus kom hem strax därefter. Efter det åt vi glass och sen myste vi i soffan fram teven typ hela eftermiddagen, haha. Så mer än så har vi inte gjort idag.

Igår däremot, då fick jag krama om lilla pappa. Han åkte utomlands från flygplatsen i Västerås. Så då passade vi på att träffa honom och Anki. Det var jättekul att få se dom, och även roligt att få se insidan av Västerås flygplats. Det var faktiskt premiären för oss båda, tro det eller ej.

Nej, nu ska jag jobba vidare. Sov så gott alla ni. <3

Av Sanna Svensson - 5 april 2018 22:10

Jag hade en underbar påsk, och jag njöt varje minut. Solning, grillning, slalom, nära och kära och maaaassa sol. En helt underbar kombo.

Jag tänkte lägga upp en drös med bilder, så får dom tala för sig själva.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards