sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 2 juli 2018

Av Sanna Svensson - 2 juli 2018 01:57

Såhär många dagar har vi hållit ihop, han och jag. Shit, det är en hel del dagar. I över 2000 dagar har jag fått kalla honom för min.

Alla dagar har det inte varit självklart. Ibland har det varit svajigt. Men dom allra flesta dagarna har det känts så självklart. Vad vore mitt liv utan honom?

Från början var min tanke att jag skulle vänta med ett sånt här inlägg tills vi kommit upp i en "jämn och fin" siffra. Men så tänkte jag om. Varför vänta på att fira det? 2306 dagar i sig själv är en siffra värd att fira.

Han, den där snygga killen, som mitt hjärta alltid har varit lite svagt för. Han som var så mycket äldre och så cool. Han som aldrig trodde att jag skulle få kalla för min. Han som jag länge suktade efter, och tillslut fick.

Han som jag nu har upplevt flera länder med. Han som firat mina födelsedagar, min student och uppvaktat mig på årsdagar. Och han som jag nu är förlovad med.

Han har en förmåga att läsa av mig, ibland bättre än mig själv. Han är också den som som gått offra flertalet t-shirtar för att mina mascarafyllda tårar inte har slutat rinna. Och när dom väl har gjort det, så är det ofta pågrund av dom fina ord han sagt eller för att dom kramarna han kan ge får vem som helst att känna sig trygg och lugn. Är något fel så känns så mycket bättre bara han kommer och lägger sig i sängen och håller om mig.

Han är också den som jag kan skratta med tills magen gör ont. Vi har så lika humor och det blir aldrig tråkigt med honom. Något annat jag älskar med honom är vårt snack och våra konversationer. Hur vi kan sitta och snacka strunt ena stunden, och i nästa stund pratar vi om framtiden, framtida inköp eller barn. Hur fint det känns att alltid ha en människa som man kan ventilera med.

Och lika mycket som jag uppskattar honom, lika mycket kan han reta gallfeber på mig. Hur han kan vara så seg, och bara måste göra klart något innan vi ska åka. Att han bara råkar sitta med mobilen lite för länge, och poff så kan köket vara städat eller hans matlåda fixad. Hur han ibland tycker lite för synd om sig själv när det gäller en fråga om han kan hämta något.

Men skulle det verkligen gälla, då vet jag att han har min rygg. Att han skulle gå upp i ringen för mig och möta vad som än stod där.

Så babe. Jag hoppas att du aldrig kommer sluta tafsa på mig, varje gång du ska gå förbi. Jag hoppas att vi aldrig slutar vara kära i varandra, och att vi håller ihop tills vi blir gamla och grå. Och att vi då ändå pussas så mycket som löständerna bara håller.

Jag hoppas att jag alltid kommer kunna läka dina sår och få bära upp sig när du behöver hjälp. Jag hoppas att du alltid kommer titta på mig som du gör idag.

Tack för dom är 2306 dagarna och tack för att jag får kalla dig min. Love you.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards