sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 3 juli 2018

Av Sanna Svensson - 3 juli 2018 23:05

Idag har det blivit många gäspar. Oj, vad trött jag har varit! Gårdagens sena middag och sen att vi började kolla på en film gjorde sitt. Att dessutom ha nattjobbsrytmen i gjorde nog också sitt. Det var så illa i morse att jag funderade på om trötthet var en rimlig orsak för sjukskrivning. Men icke, det var bara att ta tjuren vid hornen.

Jobbdagen flöt på fort och innehållande många skratt. Den nya lokalen vi har fått innebär en del frågetecken och stök, men det är sånt som hör till. Vi är tack och lov ett underbart gäng som vistas inom dess fyra väggar.

Efter jobbet svek jag fotbollsmatchen för att åka till flygmuseumet. What, tänker ni säkert. Jag hjälpte en kollega att finslipa deras nya A320-simulator där. Eller snarare att finslipa upplevelsen där, som man så småningom kan köpa. Jag fick äran att vara deras första gäst i planet, woup woup!

Jag är ju sådär intresserad av flyg och motorer. Men denna, i stortsätt, handbyggda maskin imponerade otroligt på mig! Förutom att dragkraften saknades så var det precis som att sitta i ett plan. Eller vad vet jag om det, jag har ju aldrig styrt något plan innan, haha. Jag fick göra allt kul, taxa, starta och hålla koll när vi väl var i luften. Och ner kom vi också. Dock var det Sebastian som fixade det. Det var häftigt, så häftigt! Och Marcus, stackarn, jobbade och kunde inte hänga med.


Efter "flygturen" till Göteborg var jag skapligt seg i huvudet. Där och då blev det till att kolla lite repriser från matchen (som vi vann!!!) och käka middag. Det blev ett ihopplock av det som fanns hemma. Falafel, halloumi och sallad. Det blev ändå relativt gott, fast mest fint egentligen.

Efter maten degade jag ihop totalt. Jag kollade på tv lite till och sen på mobilen. Tillslut fick jag fingrarna ur och reste på mig. På med hörlurarna, startade en podd om psykisk ohälsa och den blev det röj. Vi får främmande av en kollega till Marcus, och hans tjej, imorgon. Och då vill man ju att det ska vara fint.

I skrivande stund sitter jag i bilen och väntar på Marcus, som slutar nu. Vi ska gasa hem och duscha Keaton. Sen väntar sängen där vi ska kolla klart på filmen. Där har ni min dag i ord. Jag hoppas att eran har varit lika bra.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards