sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2018

Semester I Mora

Av Sanna Svensson - 7 augusti 2018 22:47

Halloj från semesterfiraren! Man borde jämt ha semester, det är det bästa som finns.

Mina första dagar av semestern har vi spenderat i Mora, omgivna av nära och kära. Vi har hunnit med så himla mycket, bara på några få dagar. Och jag har fått hunnit träffa så många. Men från början då.

Sent i fredags lämnade vi Västerås och åkte norröver. Marcus slutade 23, så vi packade bilen och drog iväg efter det. Resan gick fort och bra. Vi trodde att det skulle ta lång tid genom Rättvik men det tog bara två minuter, tack och lov. Det enda bra med att vi åkte så sent, haha. Vi checkade in i Selja och somnade gott.

På morgonen vaknade vi av att Mino och Lucas lekte, och sen kom Lucas ner till oss. Och jag fick äntligen krama om honom. Som jag hade längtat efter honom då! Vi hade en lugn förmiddag i Selja där vi bara myste på. Senare åkte vi och handlade lite mat och sen åkte vi till, trumvirvel, LÄDE! Äntligen passade det så att vi kunde åka dit. Och vi hade det lika bra där som jag hade hoppats på. Vi chillade, badade och spelade spel. Sen på kvällen åkte vi ut för att fiska med båten. Det såg ut såhär:


Vi fick ingen fisk. Dom var på Lucas krok men det var ingen som ville följa med upp tyvärr. Efter en stund tippade vi av mamma och Lucas för dom ville inte fiska mer. Jag och Marcus hade tänkt vara ute lite längre men ja, ibland går det inte som man tänkt sig.

Kort sagt. Vi hade åkt ut till halva sjön när ena åran gick av. Vi försökte ro iland med en åra i typ två minuter innan vi gav upp. Det gick inte. Så som den krigare man är så hoppade jag i plurret och knuffade på båt och Marcus in till land. Det såg ut såhär:


Mamma och Lucas fick sig ett gott skratt när vi närmade oss land. Haha, jag var mest trött då men i efterhand är det väldigt kul. Mycket ska man vara med om.

Lite fler bilder från Läde:


Nästa dag vaknade vi i Läde men åkte sedan hem. Det blåste rätt mycket och vi hade ingen mat så vi drog till Mora. Senare tog vi vårat pick och pack och åkte till papi. Hos pappa är det standard att man spelar kort så det gjorde vi. Sen kollade jag och Marcus på film och somnade sedan i pappas fina husbil. Det är lyx att vi bo i en sån fin bil när man hälsar på!


Nästa dag hade vi en lugn förmiddag i Råbäcken. Vi åt frukost på altanen och satt och snackade. Vid lunchtid åkte vi in till Mora där vi gick på stan och åt en bakad potatis med skagenröra. Mums. Vi handlade lite och åkte sen till Selja för att förbereda i för kalas för mig med släkten. Det bjöds på tårta och kaffe, och såklart lite fotbollsspelande.

Det bästa med kalas ändå, det är ju att alla är samlade. Det uppskattar jag ännu mer sen vi flyttade. Man hinner träffa så många och det är så mysigt när alla är samlade. <3

Mamma passade på att ta en syskonbild. Fina grabbar det där.


Efter att alla åkt hem så åkte jag, Marcus, Keaton och Mino ner på stan där vi gick en runda vid kajen. Det är alltid lika mysigt att gå där tycker jag.


Och då var vi framme vid idag, min födelsedag. Jag blev väckt av min skönsjungande kille. Det blev ingen frukost men däremot fina presenter och goa kramar. Bättre start kan man knappast få. Sen somnade vi om någon timme till innan vi klev upp och packade ihop våra saker.

Sen lämnade vi Selja för den här gången. Vi uträttade några ärenden i snabb takt innan vi tillslut landade i Garsås för kalas nummer två. Där dukades det fram fika som vi fikade ute på deras gräsmatta. Där var också en sån där stund där jag bara njöt. Alla samlade och hade det trevligt. Tillsammans med sol och fika blir det ju faktiskt en oslagbar kombi.


Efter några timmar åkte pappa och Anki hem till sig och vi kramade Alicia hejdå. Sen rullade vita faran norröver, till Sveg. Här stannar vi en vecka, men jag har redan haft det toppen här. Jag och junior spelade lite fotboll och tog sen ett kvällsdopp. Det var svinkallt men ändå härligt. Jag fick ju göra det med honom.


Nu ligger jag på en madrass bredvid honom och ska sova. Tacksam över att ha så många fina dagar att titta tillbaka på.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards