sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2018

Frisbeegolf och filmkväll

Av Sanna Svensson - 23 augusti 2018 01:51

Vilken mysig eftermiddag och kväll vi fick till idag. Mysig, samtidigt som vi fick en del nödvändigt gjort.

Efter att jag hade slutat jobbet hämtade Marcus mig, och vi åkte direkt till Hässlö och en frisbeegolfbana. Vi var där kvällen innan och spelade lite, men det blev snabbt mörkt så vi gav upp innan vi tappade bort oss helt. Men idag gjorde vi ett nytt försök! Och det var verkligen askul! Vi är ju ganska dåliga, så det bjuds på en del skratt och missar. Man drämmer in frisbeen i träd, man kastar in den i buskage och ibland far den åt helt fel håll. Men att knata runt där i skogen var så rofyllt och genuint på något sätt. Jag hoppas att vi hinner med flera såna här vändor innan det blir för kallt.


Efter att vi spelat klart så åkte vi och fick middag i magen och sedan blev det en tripp till Ica. Vi jobbar fortfarande på att återställa kylen efter semestern, haha.

Väl hemma igen satte vi oss i soffan och kollade på en film, The Big Short. Den handlade om börskraschen och var otroligt intressant. Jag gillar filmer som är verklighetsbaserade av flera anledningar. Jag tycker storyn blir bättre och trovärdig (såklart). Det blir också en annan känsla när man vet att det har hänt på riktigt. Och sen lär man sig faktiskt en del. Jag känner mig lite mer uppdaterad nu på vad det egentligen var som hände. Till filmen myste vi på med cola zero, morötter och hemgjord dipp. Mums.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards