sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 17 september 2018

En helg i Sveg

Av Sanna Svensson - 17 september 2018 20:23

Och då var vi återigen på rull igen. Nu är vi påväg tillbaka hem igen efter våran mysiga helg som vi har haft.

Vi åkte som sagt upp till Sveg på lördagen och vi kom fram vid lunchtid. Vi åkte direkt hem till mamma för att fira hennes födelsedag lite i förskott. Hon bjöd på älgfärsbiffar med sås och potatis, och sen blev det kladdkaka till efterrätt. Förutom att äta så lekte vi kurragömma, tog en promenad vid Sandtjärn och spelade Yatzy.


Efter några timmar där åkte vi till Härjeåsjön, där vi spenderade resten av helgen. Inne på Sveg hade vi hämtat upp mat från en som lagat mat från Sri Lanka. Så det dukades upp och avnjöts i gott sällskap. Det är så kul att äta sån här mat. Det är ingenting man kan eller ens skulle försöka sig på att laga hemma.

Senare på kvällen gjorde vi inte så mycket mer. Det blev läggdags ganska så tidigt.


Natten till söndag sov jag som en gud. Jag somnade nog inom två minuter från att jag hade lagt huvudet på kudden, och sov hela natten fram till 10 tror jag. Då vaknade vi till beskedet om att fruktosen var framdukad. Och vilken frukost sen då. Det var scones, smoothie, ägg och kulvälling/gröt. Det var bara att välja och vraka.

Sen pratade vi lite om vad vi vill göra i New York och bara chillade. Det låter som att vi bara har ätit, men aja. Vi fixade sen för att göra utelunch, kolbulle och toast. Jag vet att jag sagt det förut, men mat smakar som allra bäst utomhus. Vi satt vid elden ute ganska länge, mest bara för att det var härligt.

Vi busade sen lite med Keaton och den nya familjemedlemmen Otis. Det är inte vi som skaffat ny hund, utan Marcus bror Jesper och hans tjej.


Kvällen avslutades med lite kortspel och två drinkar. Sen hoppade vi i säng, nöjda och trötta.

Och idag då. Då har vi mest varit och hälsat på alla möjliga. Lite snabbt draget, vi åt lunch hos Viola, hämtade Lucas på skolan, träffade pappa på Donken och svängde in en snabbis i Garsås där jag träffade både Alicia och hennes föräldrar, Andreas och Ingela.

Nu längtar jag tills vi kommer hem. Imorgon ska jag upp tidigt imorgon, för då väntas utbildning i Norberg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards