sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 27 september 2018

Av Sanna Svensson - 27 september 2018 00:55

Och nu har jag påbörjat min veckolånga ledighet, vilket känns himla bra. Och idag har också varit en fin dag bestående av handling, mys och god mat.

Jag vaknade rätt så tidigt av mig själv, redan vid 12:15. Marcus var då och handlade men kom hem bara en stund efteråt. Då började vi på en gång med kvällens middag. Vi gjorde långkok med älg, en såkallad portergryta. Vi har aldrig gjort en sån gryta tidigare men idag var det dags.

När den var startad åt vi lunch framför gårdagens avsnitt av Lyxfällen och sen bakade vi en kardemummakaka som vi fikade. Världens enklaste kaka! Jag får lägga ut receptet sen, när jag fått det av Marcus.

Vi chillade ett tag och knäppte lite kort på vår sötnöt. Sen gjorde vi oss klara för att handla lite på stan. Så jag tog en dusch och sen drog vi iväg.


Marcus gudmor fyller 50 år framöver här. Så då ska vi upp och fira henne, och det hamnade på oss att fixa presenten. Så det var vad vi gjorde på stan.

Väl hemma igen kokade vi potatis och dukade fram. Maten hade lagat sig själv, så efter en sista piff var middagen serverad. Vi lyckade till med ett glas rödvin till. MUMS. Man ska inte underskatta grytbitar och långkok känner jag bara. Och tallriken blev bara så fin när jag la upp, så jag bar tvungen att knäppa kort på den, haha.


Efter middagen väntade vi in onsdagens avsnitt av Paradise Hotel, där min favorit tyvärr åkte ut. Jag hoppas han kommer in igen. Aja.

Nu ligger och ska snart stänga mina blå. Imorgon väntar en dag med promenad, egentid och överraskningsmiddag för Marcus. (Hälften av våra torsdagar låtsas vi att det är fredag, eftersom Marcus alltid jobbar sent varannan fredag.) Puss o hej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards