sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2018

En mysig hösthelg

Av Sanna Svensson - 30 oktober 2018 21:18

Nu är jag tillbaka efter att ha tagit en paus under helgen. Jag har bara njutit av att ha haft mamma och lillebror här. Vi har haft en underbar helg med massor av mat, tv-spelande och aktivitet. Jag hämtade ju dom på tåget, som ni vet, i fredags. DÅ åkte vi direkt och handlade för att laga hemgjord pizza. Mums. Sen på kvällen var vi alla ganska trötta så vi myste i soffan framför "Sune på bilsemester". Keaton var helnöjd över att vårat besök hade kommit. 


 


På lördagen på dagen hade vi ett besök på Yoump inbokat. Ingen av oss har tidigare varit där, så det var himla skoj att se hur det faktiskt ser ut och är därinne. Vi bokade en timme och det räckte precis lagom. Man var rätt mör i benen efter en timmes hoppande. Vi spelade basket, tävlade och spelade spökboll. Det var precis lagom mycket folk så man fick plats med god marginal. Skitkul. Dit vill jag åka igen. 


   


Efter vi hade youmpat åkte vi hem igen och träffade då Börje och Pernilla en liten stund. De svängde förbi från Stockholm för att klippa Keatons nos. Han höll på att växa igen, men nu ser man hur han ser ut på riktigt igen. Sötis <3


  


Senare på kvällen hade vi bokat bord på Pinchos. Så dit pallrade vi oss på kvällskvisten. Där åt vi så att vi höll på att storkna. Pust. Vi provade en del nya grejer. Lucas tog bläckfisk och sen hade dom en ny efterrätt som vi provade. Tror det var en vegansk chokladmousse. Ingen av dom här grejerna var någon riktig hit. Men det är ju det som är bra med Pinchos, att man kan prova nya saker utan att det kostar en förmögenhet och att man kan äta andra saker om man skulle få in något man inte gillar. 


Vi hade en riktigt mysig kväll med många skratt och god mat. 


      


På söndagen hade vi inte något speciellt att göra, men ändå hade vi fullt upp hela dagen. Vi var ute i affärer och kollade lite. Bland annat på EKO, eller ECCO som mamma säger, och sög in lite julstämning och handlade det sista till kvällens middag. Vi tvättad bilen och gick på en promenad med hunden. Sen hemma igen gjorde vi pumpa och chokladbollar. 


Vi hann precis fixa klart det, och laga tacos till middag, innan Bingolotto drog igång. Så vi varvade mellan att äta och spela. Och typiskt nog vann igen av oss en enda krona. Men men, vi var inte bittra för det. 


             


Sen poff, var det dags att sova igen. Vi la oss rätt tidigt eftersom jag skulle upp och jobba, och för att dom alltid lägger sig tidigt. Sen var det måndag och tillbaka till vardag igen. Ofrivilligt. Jag skulle egentligen inte ha jobbat, men dom la in mig på jobb. Bara till 14, men ändå. Jag smet iväg en stund för att kunna säga hejdå till dom i lugn och ro. Så vid halv elva vinkade vi av dom. Tacksamma för en mysig helg. Men jag saknar dom redan. 


Tack mamma och junior för att ni är bäst och för att ni kom hit. Det var bäst. 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards