sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 25 november 2018

Semesterdag 1. Bröllop

Av Sanna Svensson - 25 november 2018 02:48

Igår var ingen vanlig dag. Det var faktiskt inte så att vi ?bara va? på Arlanda tidigt bara för att. Utan det fanns en anledning till det. Nämligen att Börje och Pernilla blev herr och fru Kurki. Efter massa år tillsammans, tre barn och två hundar så slog dom tillslut till.

Det var en fin, familjär ceremoni i Arlandas kapell med bara dom närmaste. Ceremonin var inte heller så lång, men det hann ändå bli lite tårar. Efter ceremonin gick vi upp till ett av våra hotellrum. Där hade ?vi barn? fixat en överraskning tills dom. Champagne, jordgubbar, choklad och nötter. Sen fick vi en bonus också, från hotellet. Någon hade bokat en bricka med massa godsaker på, och den stod på mitt och Marcus rum. Grejen var att den skulle ha stått där en månad senare. Så vi fick ta den om vi ville, och man tackar ju inte nej till gratis snacks. Så den hämtade vi upp till det rum där vi satt och chillade. Vi satt och bara snackade och skrattade i ungefär två timmar, sen var det dags för middag.


Vi åt uppe på restaurangen på Clarion. Vi började med en fördrink. Jag tog en moscow mule. Sen var det dags för förrätt. Då beställde jag in en minipizza med svamp, ost, inlagd lök, böngroddar och smetana. Konstig pizza men oväntat god. Och vill varmrätt beställde vi alla in oxfilé med potatiskrocket och bea. Och rödvin! Kvällen avslutades med efterrätt. Vi alla var egentligen lagom mätta men ingen av oss kunde låta bli, haha. Är det bröllopsmiddag så är det. Jag och Pernilla delade på en cremé brulée och det var precis lagom.


Efter middagen var alla så sjukt trötta så vi gick till rummen på en gång. Typ direkt vi kom till vårat rum så började jag blöda näsblod, så det såg ut lite som en slagfält innan jag hade torkat bort allting. Så kan det gå. En snabbdusch senare så låg vi i sängen och före klockan 23 så sov vi.


En till en början stressig dag, men som tillslut blev hur fin som helst. Och alla lyckoönskningar till Börje och Pernilla, dom är så fina ihop.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards