sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2018

Av Sanna Svensson - 22 november 2018 05:03

Nu är det mindre än två ynka timmar kvar tills jag checkar ut från det här stället i några veckor. Det känns overkligt och som någonting som kommer hända om några månader, inte några dagar. Hösten har gått så otroligt fort.


När jag kommer hem snart så ska jag sova i några timmar. Sen ska jag och Marcus åka ner på stan för att äta lunch med två kompisar. Jag ska också passa på att göra några ärenden som jag bara måste köpa innan vi drar. Köpa ny deo och hudkräm, såna där småsaker.

I eftermiddag sen har vi massor att göra. Städa, packa och fixa klart ALLT. Vi har dessvärre inte oddsen på våran sida. Igår kväll hände något med våran diskmaskin.. Så vi misstänker att den inte kommer funka något mer innan vi åker. Så vi får diska för hand helt enkelt. Men det är fel tid för såna här bekymmer nu...

Ikväll någongång kommer Marcus familj ner. Poletten kommer säkert att trilla ner när man ser dom. Det borde bli mer verkligt då. Att vi snart ska utomlands (!!!)

Av Sanna Svensson - 20 november 2018 22:20


Då var det dags. Andra nattpasset av tre är på ingång. Jag håller tummarna att det går vägen. Jag kunde inte sova i morse, utan vaknade redan 10:45 och efter det var det kört. Jag vet inte vad som var felet, men pigg var jag iallafall. Min kropp är nog inte van att jobba natt, så den var nog redo för uppstigning efter bara några få timmar.

Eftersom jag inte sov så länge så hann jag och Marcus göra lite mer ihop innan han började jobba. Vi åkte ut på Erikslund direkt efter att jag ätit en pizzaslice till frukost/lunch. Där köpte han en vitskjorta och sen handlade vi lite födelsedagspresenter. Därifrån åkte vi direkt till ett solarium som finns på Hälla. Vi tänkte att vi skulle ha hunnit få lite färg innan vi drar utomlands, men det har inte blivit av. Så nu hinner vi nog bara sola en gång till. Aja, allt är bättre än inget.

Sen åkte vi hem och han åt lite lunch, innan jag körde honom till jobbet. Efter det vilade och sov jag i några timmar (välbehövligt), och sen provade jag lite kläder. Jag har inte varit det minsta hungrig idag, men jag åt lite middag framför TV:en också, innan jag gjorde mig klar för att åka till Hälla för att lämna bilen. Jag hann säga hej och hejdå till Marcus också, innan jag satte mig på bussen som nu är på väg in till stan.

Ja, det var min dag i korta drag! Nu hoppas jag på en lugn natt utan några allvarliga händelser. Usch, så kallt som det börjar bli nu så borde folk hålla sig inne. Och sova.

Av Sanna Svensson - 19 november 2018 09:50

Koll och spolning av öron. Jag är så less på att ha lock för örat, så jag hoppas verkligen att allt går bra.

Av Sanna Svensson - 17 november 2018 12:28

När man jobbar helg är det tur att man har god matlåda med sig.


Jag har inte varit så aktiv här sista dagarna. Anledningen är att jag inte har gjort så himla mycket. Haft ont mest, och känner inte för att skriva om det dag ut och dag in. Men status nu för den som är nyfiken är att jag känner mig som en gumma på 85 år. Jag har ont lite här och var.

Benen är som dom är. Ibland gör det mer ont, ibland mindre. Jag hoppas att båda benen hinner läka ihop och repa på sig innan lördag iallafall!! Sen har jag haft ont i båda armarna efter att ha tagit spruta mot TBE och hepatit. Jag hatar sprutor och när det gör ont i armen efteråt, USCH! Sedan några dagar tillbaka är jag också halvdöv på ena örat. Båda jag och Marcus skulle fixa öronen lite innan vi skulle flyga, men det slutade med att ett öra var har korkat igen. Så vi var på sjukan igår för att kolla vad det var, så jag ska få komma tillbaka på måndag för att spola rent det. Men förutom det är allting bra!

Det känns så himla overkligt att vi snart åker. Man har längtat efter det här så himla länge nu, och nu snart är det dags. Sjukt! Så den här helgen har vi tänkt att julpynta, så att det är klart tills vi åker och framförallt, tills vi kommer hem. Jag är mer än redo för att julpynta, men det känns ändå overkligt. Tiden går så fort.

Nu är min rast snart slut, så jag ska hopp tillbaka till skrivbordet och rassla av dom sista timmarna.

Av Sanna Svensson - 13 november 2018 23:04

Hej halloj! Hoppas att allt är bra med er. Jag lever och är på benen. Om än sakta och haltande. Och jag lovar att det här är för att jag kissade på Säter. Karma. Min vänstra fotled har under dagen blivit rejält uppsvälld, och min fotknöl är ett minne blott. Men den fungerar att gå på, nästan som vanligt. Förutom i trappor. Då är vi inte riktigt överens. Mitt högra knä är just nu det som gör mest ont. Såret varar, svider och gör mest ont hela tiden. Jag försöker ömsom tvätta ömson lufta det så gott jag kan för att försöka få det att läka ihop. Jag hoppas att kroppen kämpar på bra med det, för just nu sitter det var en del sand i såret som jag inte lyckats fått ur än. Men förutom det så går det rätt så bra. När man tänker efter så kunde det ju ha gått mycket värre. Jag kunde ha brutit något. (mardröm inför resan) Eller så kunde jag ha landat på Keaton, eftersom jag gick med honom. Eller så kunde jag ha slagit mig betydligt värre. Så en stukad fot och ett sår är ju ändå lindigt. 


Men nog om det! Idag har jag iallafall jobbat under dagen. Dagen har gått jättefort och smärtfritt. Vi hade medlyssnare med oss idag, och det är främst roligt men också rätt krävande. Under dagen fick jag ett väldigt roligt besked också, men det är en hemlis tills jag vet helt hur det blir. 


När jag kom hem stökade jag på lite innan jag vilade litegrann. Sen kom Marcus hem och då åkte vi och köpte mat som vi har käkat. Efter det har vi handlat lite och nu ska vi kolla på det senaste programmet av Hela Sverige Bakar. Och sen blir det sussa. ZzzZzz

Av Sanna Svensson - 12 november 2018 22:03

Som rubriken antyder så har vi varit lediga idag. Skööönt! Vi har haft tvättstuga, så vi har lyckats få undan en del iallafall. Annars har vi inte gjort så mycket. Kollat på Hela Sverige Bakar och skrotat på.

På kvällskvisten åkte vi först och tvättade bilen och sen åkte vi ut på Björnö. Vi skulle prova deras 5 km motionsspår. Det var så himla härligt att komma ut och gå och andas frisk höstluft. Luften är så härlig där, eftersom man går i skogen nästan hela tiden. Vi (jag) hann dock bara gå tre av dom fem kilometrarna innan olyckan var framme. Jag slog i någonting i marken och flög innan jag landade hårt i backen. Så med ett uppskrapat knä och med en troligen stukad fot fick jag sitta och vänta medan Marcus hämtade bilen, som tack och lov gick att köra ända fram till spåret.

Sen blev det hemfärd och uppklippning av tights och dusch, för att försöka få ut all småsten som fastnade i såret. Efter det fixade vi middag. Det blev grillat idag. Det gäller ju att använda den grill vi har köpt så mycket det bara går. Nu ska vi kolla på lite film i soffan och jag ska vila benen. På återseende!

Av Sanna Svensson - 11 november 2018 23:12

Utflyktsdag! Det blev det idag. Vi hade en ledig söndag och passade på att åka till Mora för att främst fira Alicia, men också för att passa på att träffa flera nära och kära.

Vi började vår tripp vid 10:30. Vi köpte sallad från Hälla Shopping, som vi smaskade på i bilen. Jag tog en sån där laxsallad, ni vet. Som är så god att jag tidigare har skrivit ett blogginlägg om den. Ja, den iallafall. Och Marcus tog en med räkor. Sen gasade vi järnet mot ljuva Dalarna.

Vi började med att åka till Selja där vi hälsade på mormor och morfar, och Mino. Mamma var också där så vi hann säga hej till henne en sväng också.

Sen åkte vi till Garsås där vi träffade Arne, och så småningom också resten av familjen som hade sovit middag. Under eftermiddagen och kvällen så lekte vi, Alicia fick presenter och så pratade och skrattade vi en del. Vi ringde till pappa också, så det var nästan som att hela familjen var samlad. Arne fixade kött och potatis till middag, och chokladmousse till efterrätt. Vi hade en super kväll. Och det var så mysigt att komma och hälsa på.


Just nu sitter vi i bilen på väg hem. Vi har snart passerat Avesta, så det närmar sig sakta men säkert. Vi tog en liten avstickare, i Säter. Vi har flera gånger både pratat och kollat på klipp om det gamla mentalsjukhuset där. Det är ju rätt så spännande och läskigt. Så idag, när klockan var närmare 23 tyckte vi att det var lämpligt att åka dit och kolla. Haha, fyfan va rädda vi var. Trots att vi nästan bara satt i bilen.

Jag tyckte att det var läskigt från start. Redan när man svängde in på vägen och såg flera vita, gamla läskiga byggnader så vart jag rädd. Jag förväntade mig nästan se någon döing springa upp från något dike. Vi körde iallafall förbi alla dom något finare husen, tills vi kom fram till den Gamla Paviljongen. Den med galler för fönstren och en fem meters mur runtom. Där stannade vi och kollade.


Usch, bara bilderna talar ju sitt tydliga språk. Man ser säkert någon siluet av något psyko om man kollar riktigt noga på fönsterna. Vid det här laget så höll fröken Svensson på att kissa på sig, av diverse anledningar. Så nu kan jag bocka av att jag har kissat framför entrén till Säters värsta psykavdelning. Det kommer förfölja mig hela livet det här känner jag. Uscha.

Näe, nu ska jag fortsätta sjunga körsång med Marcus här i bilen. Vi spelar en lista med blandade låtar från 2000-talet, se det kommer riktiga godingar då och då. Ha det bäst tills vi hörs nästa gång.

Av Sanna Svensson - 11 november 2018 18:43

Idag är det alla pappors dag. Så jag passar på att gratta den bästa av den bästa. Min pappa. Legenden. Han som alltid har något nytt på gång.

Den här fars-dag är du många mil härifrån, men jag hoppas att du ändå känner dig firad av oss här hemma.

Hoppas att du haft en fin dag i solen. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards