sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 10 december 2018

Av Sanna Svensson - 10 december 2018 18:24


Det fanns fullt av fotografer som sprang runt på kryssningsbåten och knäppte bilder. Här är en av dessa bilder som vi tog, hela gänget. Med en bild på båten i bakgrunden. Stiligt sällskap måste jag säga! Vilken resa vi har varit med om.

Av Sanna Svensson - 10 december 2018 18:12


Och då var vi på resande fot. Igen. Men den här gången på väg hem. Helgen har vi spenderat i Sveg. Nu i efterhand så kanske det inte var så jättesmart att blåsa direkt från Arlanda till Sveg. Det hade varit otroligt skönt att ha haft helgen hemma och fått tvätta, packa upp, ställa in saker på sin plats och julpynta. Men min guld-mamma har fixat en stor del av våran tvätt, så nu är det inte alltför mycket kvar. Och vi kommer hem typ 19 ikväll, så vi hinner göra lite ikväll också. Jag jobbar natt imorgon så jag kommer att ha hela dagen på mig att pyssla på.

Iallafall, så har det varit väldigt mysigt att ha fått en helg i Sveg. Det var ett tag sen vi var där nu, och det kommer dröja ett tag innan vi kommer dit igen. Så beslutet kändes ändå rätt i hjärtat.

Vi har inte gjort så mycket alls i helgen. Mest bara myst på med nära och kära. I fredags när vi kom upp åkte vi direkt till mamma och junior. Där åt vi lax och snackade om hur vi alla har haft det. Mamma och junior fick också några presenter från olika länder. Vi blev inte där så jättelänge, då vi var ganska möra. Så vi åkte hem till Börje och Pernilla där vi duschade av oss rese-ofräschheten och la oss och sov.

På lördagen vaknade vi till ett vitt Sveg. Det hade snöat som tusan under natten, så ett vinterland visade sig när vi öppnade ytterdörren. Vid lunchtid gick vi till gammelgården, där det var julmarknad. Vi strosade mest runt och myste. Vi köpte en burk honung från Herrö och Marcus köpte korv från Mora. Efter det gick vi hem och åt lunch. Köttbullar och stuvade makaroner <3 Husmanskost i mitt hjärta.

Den kvällen spenderade jag hos mamma. Jag åt middag där med dom och sen byggde vi pepparkakshus. Eller mamma hade redan byggt ihop det så det blev mitt och Lucas uppdrag att styla till det. Det blev finare än finast. Vi lekte lite och kollade sen på Greveholm i Lucas säng innan han skulle kojsa. Då var jag uppe en stund till och då kom Marcus så att vi kunde kolla på lite film ihop. Han åkte efter midnatt och då kröp jag ner i sängen bredvid lilleman. (som förövrigt både sparkades och snodde täcket av mig)


Söndagen sen då. Då blev jag väckt av att Lucas skrek BU och knuffade på mig. Snacka om att bli klarvaken på en gång. Skitunge. Jag klev upp och åt frukost. Efter det klädde vi julgranen. Så nu står den där och fixar julstämning.

När familjen Kurki några timmar senare hade vaknat till liv åkte jag dit för att äta grötfrukost/lunch. Det vill man ju inte missa. Både jag och Marcus blev så trötta efter det, så vi gick och tupplurade i soffan. Jag tror vi sov i 2-3 timmar innan vi vaknade till liv igen. Så slitna. Och då var det nästan middagstid. Jag och Marcus var kockarna för kvällen och vi lagade asiatisk torsk, med citrongräs och kokosmjölk. Mums.

Nästa punkt på schemat var pepparkaksbak hos mamma. Att baka pepparkakor ger iallafall mig julstämning. När det var klart junior och la sig. Jag följde med Marcus och Pernilla till kyrkogården, innan jag åkte tillbaka till mamma för att kvällsfika, kolla på film och tillsist sova.


Och idag då. Då vaknade jag tidigt eftersom Lucas skulle till skolan och mamma till jobb. Min dag började med att kolla på julkalendern med dom, och sen kolla medan Lucas öppnade sin adventskalender han fått av mig. Sen körde vi honom till skolan och mamma körde mig till Marcus där jag slumrade lite till.

När vi klev upp så packade vi ihop våra grejer och fixade klart allting för att åka tillbaka till Vässan. Och i skrivande stund sitter vi i bilen på väg dit.

Ja, det blev ett ganska långt inlägg ändå tillslut. Det var min helg. Den har varit mysig. Och välbehövlig. Jag behövde få krama mamma och Lucas lite. Jag behövde andas frisk luft och ha det tyst omkring mig. Och framförallt, så behövde ha all denna snön runt mig för att få julstämning. Nu vill jag bara hem och julpynta, fixa julgodis och dom sista julklapparna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards