sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 13 december 2018

Av Sanna Svensson - 13 december 2018 17:36

Idag fyller han år. Mannen. Myten. Legenden. Pappa. Snusmumrik. Pappa Snus. Papi. Kärt barn har många namn.

Han som älskar födelsedagar och paket mer än någon annan människa på jorden. Han som älskar paket så mycket att han bokade sin hemresa från Spanien just så att han skulle komma hem idag. Och jag lovar att du ska få massor av paket när vi träffas nästa gång.

Grattis igen pappa! Världens bästa pappa. Just idag är jag extra glad över att få säga grattis till dig. <3

Av Sanna Svensson - 13 december 2018 02:42

Det blev ju en hel del shoppande på våran resa. Både i shoppingstaden New York, men också i Karibien och i Orlando. Jag tänkte visa upp en del av allt jag handlade. Jag själv tycker att det är roligt att läsa såna inlägg, så jag hoppas att ni också gör det. Annars får ni väl stänga ner. 


Tro det eller ej, men vi köpte lite alkoholhaltiga drycker. Vi brukar alltid ha med oss minst några flaskor hem, när vi har varit utomlands. Flaskan längst till vänster är en rom vi köpte mer eller mindre på stranden i Jamaica. Den hade smak av kanel. Vi fick provsmaka den innan vi köpte den, och det smakade typ godis. Eller efterrätt. Det smakade inge sprit alls (farligt farligt).


Flaskorna till höger är tequila. Jag trodde inte att vi skulle komma hem med två flaskor tequila, det kan jag säga. För när jag tänker på den typ av sprit så tänker jag på shot, citron och kaos. Jag själv har tagit typ fyra shots av tequila i hela mitt liv, så jag har inga egentliga erfarenheter av det. Men det klingar inte bra i mina öron, det kan jag säga. Men när vi fick provsmaka tequila i Mexiko, omg. Det var så gott! Vi provade sex olika sorter, och alla var goda. Ingen av dom smakade speciellt mycket sprit utan smakade bara gott. Vi köpte två smaksatta tequila, en som smakade mandel och en som smakade vanilj. Jag ser framemot att testa alla dom här skönheterna hemma sen. 


 


Ingen i våran närhet har väl undgått att vi älskar att prova olika godisar när vi är utomlands. Det finns ju så mycket kul! Vi köpte en drös med påsar av Reese's, som är chokladgodisar med jordnötssmör. Och dom är finns ÖVERALLT i USA. Sen köpte vi lite annat godis som vi egentligen bara ville prova för att det är kul. Det ni ser till höger, Orbit, är tuggummi. Jag köpte många förpackningar och håller nu tummarna för att alla är goda. Jag är bara smakat några få smaker innan. Vi köpte också två chokladkakor från Mexiko, som vi egentligen tänkte smaka redan på kryssningen, men det blir inte av. 


   


Vi köpte såklart en del presenter. Vissa av sakerna hann jag inte ta kort på innan vi gav bort det, men här är några av sakerna iallafall. Världens gulligaste grytvantar, som är handgjorda av kvinnor på Haiti. Vi gav bort en till mamma, en ska Marcus mormor få i julklapp och två ska vi ha själva. Vi blev helt kära i dom. 

 


Vi har ju som sagt inne på en Nintendo-butik. Där ville man ha massor av saker, även om det var mycket som var "onödigt". Vi köpte iallafall en tröja (present), julgranskulor med Super Mario-motiv (som kommer passa perfekt i vår gran) och sen köpte vi ett Super Mario-pussel, som jag inte har knäppt kort på. 


 


Så här ser våran nya högtalare ut. Den ser kanske inte mycket ut för världen men den är häftig. Jag behöver dock ta körkort på den innan jag kan använda den fullt ut. Den är röststyrd, så man kan säga åt den att byta låt. Man kan be den att starta en timer, för att typ koka pasta. Den kan också höja och sänka volymen. Lite stört att prata med en högtalare, som hör vad man säger fast man spelar musik. Han den där jag bor med är helnöjd, såklart. Jag är nöjd bara jag får igång den musik jag vill på den. 


 


På Victoria Secret köpte jag lite lukta gott. Tre body mist som jag gillar skarp! Alltid roligt med lite nytt. Och jag fick dom dessutom för en billig peng (älska outlet). 


 


På Victoria Secret har dom ju också underkläder och kläder. Jag köpte en drös med trosor och en megasöt blommig, genomskinlig topp, som inte är vintervänlig, haha. 


 


Jag är ju som bekant ett fan av att handla kläder. Har alltid varit och kommer alltid vara. Så är det med det. Och ja, det blev endel kläder nu också. Allt har jag inte ens knäppt kort på nu, för resten låg i tvättmaskinen eller hade precis blivit inlagt i garderoben. På den första bilden ser ni ett par ljusa jeans, som är avklippta i benen och har en frän knäppning istället för dragkedja (som inte syns på just den här bilden). Överst ser ni två toppar. En mönstrad med korta ärmar, som kanske inte känns så jag men som jag inte kunde släppa taget om. Den blåa har långa ärmar, och jag bara älskar färgen! Klarblå


I mitten är det två tröjor i samma modell men i olika färger. Mjuka och härliga, och jag hoppas att dom kommer komma väl till användning nu under vinterhalvåret. Och under den blåa är det en basic t-shirt från Hilfiger. Perfekt passform och material. Kommer att användas flitigt!


 


På Nike-butiken köpte jag det som jag tror att jag är mest nöjd över, ett par nya svarta gympaskor. Det har jag velat ha så länge. Och nu är dom äntligen mina. Jag har typ inte använt några andra skor sen jag köpte dom här godingarna. Perfekt att ha på jobbet eller när man ska på stan. Dom är snygga och otroligt sköna. På Nike köpte jag också en långärmad träningstopp som jag ska använda när fotjäveln har slutat göra ont. I New York var jag också tvungen att köpa en mössa för det drog svinkallt om öronen. Det fick bli den här snyggingen. Roligt med lite färg, jag som ibland är rätt svart av mig, haha. 


 


Med hem fick också en jacka följa, men den har ni sett på bilder tidigare. En svart tunn täckjacka, från Hilfiger. Den är jag också väldigt glad över att jag köpte, för jag behövde den verkligen i New York. Jag hade annars bara med mig en kappa som inte går att stänga. Hade jag bara haft den på mig hade jag varit hundra resor värre i min förkylning än vad jag är nu. Sen blev det ju som sagt lite mera kläder. En knallröd myströja som ni ser lite av på denna bilden: 


 


Vi/jag handlade garanterat mer än det här, men på det stora hela så tror jag att jag har fått med det mesta. Jag har inte knäppt kort på småköp, typ en kortlek. Vi håller fortfarande på att försöka hitta platser åt det vi köpt. Men det blir bra. Just nu är det i största allmänhet rörigt i våran lägenhet så. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards