sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 7 januari 2019

Av Sanna Svensson - 7 januari 2019 18:56

Idag var det återigen dags för oss att åka tillbaka till Västerås igen. En helg går så himla fort, speciellt när vi inte kan åka förens på lördag morgon, och när vi måste hem på måndag igen. Vår plan är att försöka få till en lite längre helg någon gång framöver här.

Dagen började åter med sovmorgon, så skönt. Sen gick vi upp och fixade oss för en dejt på kondis. Och vi blev inget dåligt sällskap. Jag, lillebror, Marcus, Amanda, Jesper, Pernilla, Börje, Viola, Wera och en kompis till henne. Fullt bord, haha. Jag åt en bakad potatis med skagenröra till lunch och sen en knäckrulle med smörkräm till fika. Mums.

Efter fikat åkte typ halva sällskapet hem till Börje och Pernilla. Vi började med att kolla in deras hönor på gården. Sen gick jag och lillebror till soffan där vi spelade lite spel en stund. Efter det körde vi kurragömma massor av gånger. Sen var det dags för honom att åka hem så att vi kunde packa in i bilen. Jag följde med in en liten stund så jag kunde säga hejdå till honom och mamma.

Och efter det var det dags för oss att dra iväg. I skrivande stund är vi ungefär mellan Rättvik och Falun. Vi ska snart stanna och äta någonstans, och sen gasa vidare. Imorgon är det dags för jobb igen. Hela långa dagen.

Av Sanna Svensson - 7 januari 2019 01:46

Ikväll kom vi också i säng försent, på tok för sent. Men vilken mysig dag vi har haft. Den började med en sovmorgon som var mer än välbehövlig. Första dagen på länge som jag fick sova ut utan väckarklocka. Sen klev vi upp och åt frukost innan vi chillade lite i soffan.

Efter det fixade vi oss och åkte sen till Sebbe och Maria. Där fikade vi och pratade i någon timme. Vi spanade in deras barnrum där det snart ska flytta in en liten knodd, och ja. Vi bara hade det bra. Jag åkte sen till mamma där jag åt middag med dom. Efter maten lekte vi och spelade sen spel samtidigt som vi åt glass. Och vilka tokar det är, dom där två. Idag har vi verkligen skrattat så vi har grinat.

På kvällningen åkte vi alla barnbarnen till Marcus mormor Viola, där vi fikade ett lite försenat julfika. Jesper och Linda åkte hem rätt snabbt men vi (jag, Marcus och Amanda) stannade kvar sent. Som dom flesta mormödrar är så bjöd Viola på allt möjligt. Det var punch, chips, dricka, cider och naturgodis. Efter fikat då alltså. När hon frågade om ostbricka fick vi tillslut tacka nej, haha. Vi spelade två omgångar kort och pratade om allt mellan himmel och gjord. När klockan var strax efter ett började dock gäsparna avlösa varandra, så vi tackade för oss och gick/åkte spark den korta biten hem. Mätta, och tillfreds. Mysiga dagar med massor av familjetid är bäst. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards