sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 15 januari 2019

2019-01-15

Av Sanna Svensson - 15 januari 2019 10:46

Tänk att halva januari redan har gått. Vart tog den tiden vägen egentligen? Det står väl inte på fören februari knackar på dörren.

Denna januaridag sitter jag på jobbet. Jag jobbar dag idag och slutar vid 15-tiden. Jag kommer hinna hem och säga hej och hejdå till Marcus, som börjar 16. Han har repat på sig nu och ska jobba första dagen idag, på en hel vecka. Trots att han har varit sjuk så har det ändp varit mysigt att haft honom hemma. Vi har träffats mer än vi gjort på länge. Det kommer säkert bli lite ovant och tomt i eftermiddag när han inte är där. Men det kommer säkert bli rätt skönt också. Att bara få göra det jag känner för.

Det jag känner för just nu är att ha semester och att få göra massa roliga saker. Jag och Marcus håller på att klura hur vi ska lägga upp våran vår och sommar, och just nu vill jag bara göra alla dom här sakerna pronto. När tiden finns sitter jag just nu och skriver en lista över det jag skulle vilja göra i sommar. Den är inte jättelång men den kommer att fyllas på, det är jag säker på. Några av dom sakerna jag har kommit på är att knata i skogen där det brann i somras (om detta är tillåtet vill säga) och att ta ett återbesök på mentalsjukhuset i Säter. Sist vi var där var det mörkt och vi var livrädda. Det vore intressant att ta en närmare titt i dagsljus.

Tillsvidare får man väl drömma sig tillbaka till förra sommaren istället. Inte konstigt att man längtar tillbaka till sommaren. Kolla bara! Åhh!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards