sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 25 januari 2019

Stockholm tur och retur

Av Sanna Svensson - 25 januari 2019 20:18

Idag hade vi en ledig dag ihop, yey! Den spenderades i huvudstaden, eller iallafall några timmar av dagen. Vi åkte hemifrån vid 9:30 och var åter i staden ungefär 16. Lagom. Såklart när vi är på resande fot så möts vi av dåligt väder. Är det inte ösregn eller blixthalka, så är det som idag, snö. Eller snöstorm kanske är ett bättre ord. Det var riktiga bomullstussar som föll från himlen. Och det märktes på trafiken. Det ropades ut minst tre trafikmeddelanden och det har varit huuuur många olyckor som helst. När vi kom fram till Täby sa dom på radion att det hade varit en olycka på vägen vi hade åkt. Åtta bilar och en lastbil var inblandade. En bil brann till och med upp. TUR säger jag bara, att vi hann fram innan det hände.


I Täby åkte vi först till Amandas lägenhet för att spana in hur hon bor. Vi träffade hennes man, Smirre, och lekte lite med honom. Han är så fin. Efter en stund åkte vi till Täby Centrum och åt lunch.


Vi åt lunch på Caliburger. Jag och Marcus åt där sist vi var i Täby, i oktober tror jag att det var. Det var ingen dålig portion och jag blev knökmätt. Den här bilden togs 12:41. Jag är fortfarande mätt (20:14).


Efter lunchen gick vi in i gallerian och kollade lite snabbt i några affärer. Sen åkte vi tillbaka till Amandas lägenhet, där vi fikade innan vi åkte hem.

Efter att vi kom hem till Västerås har vi bara bokat av grejer att göra. Vi började med att göra ett ärende på stan. Sen tvättade vi bilen och sen åkte vi och handlade. Hemma igen så gick jag snabbt ut med Keaton innan vi tog en tupplur på soffan. Nu har vi kollat på lite Youtube och ska snart fixa lite matlådor. Middag ska vi väl kanske också äta, men jag är somsagt fortfarande mätt, haha. Så vi får väl se hur det blir med det. Imorgon bitti är det jobb igen. Puss och hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Av Sanna Svensson - 24 december 2023 02:00


Vår jul i år blev inte som tänkt. Influensa som först slog till mot Marcus och sen mig. Det blir så ibland. Jag hoppas att ni alla får en fin jul! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards