sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 10 februari 2019

Av Sanna Svensson - 10 februari 2019 23:33

Nu ligger jag i sängen och snart ska jag dejta John Blund. Innan det tänkte jag bara sammanfatta lite vad vi har gjort i helgen, eller ja, igår och idag.

Marcus har ju jobbat i helgen så jag har haft förmiddagarna för mig själv. Det har varit både skönt och tråkigt. Det är ibland rätt skönt att bara glo på TV helt solo eller lyssna på podd i flera timmar. Men det är klart, jag hade hellre haft honom bredvid mig i soffan. I lördags gjorde jag inte mycket alls under tiden han var på jobbet. Jag tog en lång sovmorgon och sen gick jag ut på en promenad. Det var jag vs slasket. Nästan all vår vita snö har blivit utbytt mot slask och gråa snöhögar. Jag och Keaton gick till fältet. Han fick springa lös och jag ville kolla hur mycket vatten det var i diket som finns där. Det var en hel del.


Efter promenaden dröjde det inte så länge innan Marcus kom hem igen. Då ville han vila, så jag sympativilade med honom. Senare på kvällen gjorde vi inte så mycket mer. Vi lagade en supergod middag. Vi gjorde plankstek. Det var evigheter sen jag åt det. Det var verkligen hur gott som helst!


Idag då. Då vaknade jag strax före nio. Jag låg kvar i sängen ett tag innan jag gick upp för att äta frukost. Efter frukosten kollade jag på några avsnitt av Solsidan, och sen diskade jag lite granna. Vid 15-tiden kom Marcus hem igen efter sen jobbdag. Då ville han vila igen, så vi gjorde det i en timme typ. När vi sen klev upp igen svirade vi om till träningskläder och gjorde premiären på gymmet. Vi kollade in lite hur det såg ut och sen provade vi några grejer. Vi körde cykel, rodd och crosstrainer. Efter en halvtimme var vi rätt möra i både ben och armar så då tackade vi för oss och åkte hem igen. Mat smakar alltid bäst efter man har tränat, så vi började med middagen direkt när vi kom hem. Idag blev det rödspätta med pressad potatis och sås. Det åt vi i soffan framför NCIS.

I korta drag på var det min helg. Den har varit bra, men både lång och kort på samma gång. Imorgon drar vecka nummer två igång på projektet. Det ska bli skoj. Just nu hade jag gärna haft helg i någon dag till, men jag vet att när jag kommer till jobbet imorgon så kommer jag vara taggad på att köra igång igen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards