sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 25 februari 2019

Av Sanna Svensson - 25 februari 2019 15:09

Igår var det jag och BMW:n hela dagen lång. Vi spenderade många timmar ihop, helt för oss själva. Dagen började tidigt, redan vid 05:30 då jag körde Marcus till jobbet. Efter att ha handlat och tankat åkte jag hem och la mig och sov i typ 2 timmar till innan det var dags för mig att sätta igång dagen på riktigt. Strax före nio drog jag iväg mot Mora. Med solbrillor och musik på högsta volym. Riktigt frän, haha, eller inte. Avgör själva.


Några timmar senare var jag framme i Mora. Och tro det eller ej, men det var inga problem att åka igen trots att Vasaloppsveckan har dragit igång. Jag åkte till Selja på en gång för att lämna grejer jag köpt till dom. Sen satte jag mig på deras altan och bara njöt. Tillsammans med en tidning och Mino. Termometern visade 33 grader i solen. Helt galet. Jag satt där i säkert 1,5 timme. Mormor och morfar kom också ut och gjorde oss sällskap.


När jag gick in igen såg jag till min stora lycka att jag hade fått mina första fräknar. Dom är säkert borta nu igen, men igår var dom där. Jag älskar mina fräknar. Det är ett tecken på sol och uteliv. Iallafall, jag fixade mig och åkte sedan mot Garsås. Jag åkte nere vid vattnet och passade på att veva ner rutan för att få in lite Vasalopps-känsla. Hejarop, högtalare som ropar ut nummer och allmänt surr. Mycket trevligt.


Väl framme i Garsås blev det kalas för hela slanten för att fira 30-åringen. Det bjöds på tårta i formerna två och fikabröd. Jag fick träffa lilla Lisi och pappa var tillbaka in town. Brun som en pepparkaka. Det var iallafall väldigt mysigt, och jag är glad över att jag åkte dit, trots att det bara blev över dagen. Vi åker så mycket bil att jag är van att köra mycket och långt. Närmare 50 mil fram och tillbaka för ett kalas hade jag nog tyckt varit galenskap för några år sedan. Igår var det något jag gladeligen gjorde för att vi fira min kära syster och för att få träffa nära och kära. Efter några timmar tackade jag för mig och satte mig i bilen igen. Påvägen hem sjöng jag för kung och fosterland. Det är fördelen med att åka själv. Man kan lyssna på vad man vill och sjunga hur högt och hur fult man vill.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards