sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 26 mars 2019

Av Sanna Svensson - 26 mars 2019 20:00

Den har gått väldigt fort och så har den varit väldigt rolig. Jobbdagen bara sprang förbi i en rasande fart. Nu är vi ju på upploppet i det här projeketet och det börjar märkas. Vi har inte fått några nya ärenden och man vill hinna göra klart så mycket som möjligt innan det är dags att säga tack och hej. Idag fick jag också väldigt mycket beröm, vilket gjorde att jag växte några centimeter tilll. Det gör så mycket. 


På eftermiddagen tog jag ett litet break och gick till Cubus. Där köpte jag lite nya underkläder. Det är alltid roligt med lite nytt. Efter det gick jag tillbaka till jobbet en sväng innan jag tog bussen hem. Jag körde Marcus till jobbet och sen åkte jag hem igen. Eftermiddagen spenderades för första gången det här året på cykeln. Jag åkte till Maxi först och pumpade Marcus cykel, sen begav jag mig ut på tur med Keaton. Vi både cyklade och gick. Det var härligt men väldigt kallt och mörkt. Vi var ute kortare än förväntat men det räckte så. Dock fick vi se massa hjortar, på både långt och kort håll. Hur mysigt som helst! Keaton blev road och hade gärna sprungit efter. 


 


Nu sitter jag i soffan och kollar lite på Solsidan, och försöker tina upp lite. Kvällen kommer spenderas här och sen ska jag nog diska lite. Jag kanske ska åka och gymma sen, och köpa lite jordgubbar. Marcus slutar vid 23. Då blir det lite mys innan kojsing. 

Av Sanna Svensson - 26 mars 2019 19:26

Jag tänkte köra en sammanfattning från helgen, en av den bättre helgerna på länge. Mamma var på besök <3 Och då är det klart att det är mysigt. Ledorden för helgen har varit promenader och Carlsson, världens bästa Carlsson. Mamma kom ner i lördags förmiddag. Marcus jobbade i helgen så jag och mamma hade egentid. Vi började lördagen med att äta lunch på Yumyum. Sen åkte vi hem och bytte om innan vi åkte ut på Björnö. Vi knatade 5km slingan i raskt tempo. Superhärligt. Solen värmde verkligen, men på vissa ställen var det också kallt. Menmen, det är ju bara mars så man kanske inte ska ha alltför höga förväntningar. Det var iallafall en härlig tur. 


 


(och nej, mamma höll inte i Keaton, det gjorde jag. Han fick stress så fort jag lämnade ifrån honom till mamma, haha sötis) 


Efter promenixen åkte vi och handlade och sen kom Marcus hem. Till middagen så grillade vi kött och grönsaker och sen fixade vi ugnsrostade vi potatis. Och sååås och vitlökssmör. Mums mums. Kvällen avslutade vi i soffan framför en film med godis och chips.


På söndagen började vi också dagen med en promenad. Då gick vi ut på fältet och knatade och njöt av solen. Sen käkade vi lunch lite snabbt och sen väntade vi på att Marcus skulle komma hem. Förmiddagen gick över till eftermiddag. Vi gjorde oss klara för någonting. Mamma hade ingen aning om vad vi skulle göra, men visste att anledningen till att hon var i Västerås var just den här eftermiddagen och kvällen. Iallafall. Vi åt pannbiff till middag och sen bar det iväg mot Eskilstuna och Lokomotivet. Och vet ni vem som väntade där? MAGNUS CARLSSON. Barbados-Magnus. Min första kärlek som barn. Jag blev nog lika lycklig som mamma blev. Väl där så drog världens show igång, Från Barbados till Gamla stan. Det varvades dansbandklassiker med discomusik och mellansnack. Så sjukt bra. Jag bara njöt i dom två timmarna som det höll på. Både av musiken och utsikten. En underbar kväll som väckte gamla minnen.


      


Kvällen avslutades med donken i bilen på vägen hem. Sen somnade iallafall jag med ett leende på läpparna. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards