sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 29 maj 2019

Av Sanna Svensson - 29 maj 2019 02:57

I brist på annat under ett lugnt nattpass tänkte jag skriva vad jag har på min önskelista. Några av många saker. Tjej som jag är finns det maaaassor av kläder som jag skulle vilja ha. Nu har jag bara plockat ut ett axplock av dessa plagg. 


Först och främst skulle jag vilja strutta runt i den här dressen. Kombinationen av att den ser mysig ut men samtidigt snygg och stilren gör mig svag för den. Lika färgen. Den är bara så fin. Jag har aldrig haft ett "matchande set" med kläder, förutom fotbollskläderna från Svegs IK. Den kommer från märket ICIW. 


 


Nästa sak är kanske mer oväntad. Jag har aldrig i mitt liv paddlat vare sig kanot eller kajak. En uppblåsbar gummibåt är nog det närmsta jag kommer gällande just det. Men. Jag vill ha en uppblåsbar kajak. Jag tänker mig att ta den och åka ut på en stilla och spegelblank sjö. Hur fridfullt? Att ha någonting som man snabbt kan åka ut i utan att behöva dra ut en båt. Jag är övertygad om att man skulle få magiska naturupplevelser med denna.


  


Får man skriva att man önskar sig alkohol? Jo, eftersom jag är chef här så bestämmer jag att det är okej. Den här ser väl ändå förjäkla spännande ut? Den är ändå den billigaste av alla saker här, så det känns inte helt orimligt att den kommer att införskaffas. 


 


Nästa set är ett minst lika ljuvligt set från Stronger. Det här vill jag ha på mig och träna i. Tänk vad fint det ska göra sig när man blir lite brun? Att sport-bhn är längre tror jag också att jag skulle gilla. Hur som helst, jag är lite smått förälskad i det. 


 


Det som jag önskat mig längst av alla saker här. Det är en tavelvägg från Desenio. Och den här tavlan är jag särskilt kär i. Jag vet inte om det är ljuset i bilden, eller motivet. Men jag älskar den. Jag skulle vilja ha en stor bild av den, helst 50*70 cm. Tillsammans med några andra fina bilder i samma stil. Mmm mums. 


  


Sist men inte minst. Det är väl egentligen mer en upplevelse än en sak. Men den fick också vara med. En start i cykelvasan 30. Jag och Marcus har cyklat 2016 och 2017. Förra året kunde vi inte men nu är jag så sugen. Stämningen i Mora under Vasa-tider är helt otrolig. Att få cykla backe upp och backe ner medan folk ropar "heja heja" med Gunde Svan-dialekt. Det är ju bara något man vill vara med om, inte sant? Jag hoppas iallafall att det blir tredje gången gillt för oss iår. 


   

Av Sanna Svensson - 29 maj 2019 02:11

Här kommer receptet på potatissalladen som jag lagade här om veckan. 


1 kg kokt, kall potatis
20 ruccolablad
4 soltorkade tomater i olja
1 dl olivolja
2 msk balsamvinäger
1 tsk dijonsenap
3 krm nymald svartpeppar
1 tsk salt20 valnötskärnor 
50 g färsk parmesanost

 

Det är bara att blanda ihop allting i en stor skål. Busenkelt! Och perfekt om man vill ha en annan variant på potatissallad. 


 

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards