sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 6 juni 2019

Av Sanna Svensson - 6 juni 2019 23:40

Oj, vilken mysig kväll vi har haft. Vi dissade pasta med kyckling till middag och gjorde istället mackor. När Marcus hade slutat klockan 20 packade vi väskan och drog iväg till Ängsö, som ligger cirka två mil utanför Västerås. Vi hade aldrig tidigare varit där men ikväll blev det. Efter vår shoppingtur på fiskebutiken blev vi sugna på att fiska, så vi bestämde att det fick bli kvällens nöje.

Ute på Ängsö möttes vi av världens finaste natur. Jag blev helt ställd, för det var så vackert. Stora ekar, åkrar och vatten. Slott, ladugårdar och rådjur. Magi. Vi hade siktet i ställt på en bro, men där var det fullt. Så vi åkte vidare mot en småbåtshamn där vi stannade.


Och jag blev såklart kär i stället. Jag tror att min uppväxt på Sanda gjorde att jag kände mig typ hemma där? Det är så bekant med båtar och bryggor, och jag bara njöt varje sekund vi var där.

Vi knatade fram till en typ lastkaj där vi först metade och sen kastade. Det vakade för fullt där, men till en början var det bara småfisk. Vi käkade våra mackor samtidigt som vi metade. Jag fick upp den här lilla luringen tillslut, och sen en lika liten abborre. Efter lite efterforskning tror vi att det här var en id. Är det någon som vet? Är det en id så vet jag att du, pappa, skulle bli mer än stolt över att jag fick upp din favoritfisk, haha.


Efter en stund metande såg först Marcus och sen jag en mycket större fisk som jagade dom mindre. Dessvärre ville den inte nappa på våra lockelser, men spännande blev det.

Det blev inte mer fisk än så men oj så mysigt det var. Vilken kväll. Fantastiskt väder och sällskapet likaså. Jag hoppas att vi snart gör om det igen.

Av Sanna Svensson - 6 juni 2019 08:40

Igår hade vi en underbar, ledig dag i solskenet. Vi gjorde massa braiga saker.

Vi började med att åka till en fiskeaffär där vi plockade på oss lite smått och gott. Vi köpte bland annat ny lina till våra kastspön och ett varsitt teleskops-metspö som man lätt kan ha i bilen. Så nu är vi mer än redo för att fiska!!

När vi var klara där åkte vi till Ica där vi käkade panini till lunch. Efter det gasade vi hem till balkongen där vi la oss typ 40min. Det blev tokvarmt tillslut så duschen var skönare än skönast efter det. Sen var det dags för styling. Det var lättare sagt än gjort att få sminket att sitta kvar och håret och bli torrt när man fortsatte att svettas...

Strax före 17 blev vi upphämtade av Bea och Crille och vi hade siktet inställd på Pinchos. Vi hade turen att få sitta ute vilket var skönt. Det fläktade en del, vilket gjorde mycket.


Verkligen onsdagslyx! Vi satt där i några timmar och snacka och skrattade och hade det allmänt bra. Vi såg några studenter komma gående men annars märkte vi knappt av på hela dagen att det hade varit studentfirande. På Pinchos bestämde vi att vi skulle fortsätta kvällen hemma hos dom med att spela Mario. Sagt och gjort. Det blev en bra avslutning på en bra dag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards