sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 1 augusti 2019

Av Sanna Svensson - 1 augusti 2019 17:26

Hej på er. Hoppas allting är bra. Jag sitter på jobbet i skrivande stund och har lite rast. Idag är det kvällspass som gäller. På förmiddagen kändes det inte alltför lockande. Solen sken och jag ville egentligen bara lägga mig på balkongen och sola. Men icke. Just nu känns det dock helt okej. Timmarna hit fram har gått fort och jag hoppas det fortsätter så. Eftersom jag typ bara sov, åt gröt och gick ut med Keaton innan jag började har jag inte så mycket mer än så att skriva om dagen so far. 


 


Igår jobbade jag som eventuellt bekant min sista natt av två. Jag sov som en stock fram till 12 ungefär. Längre ville jag inte sova för att kunna somna sen på kvällen. Återkommer kring det. Jag gick upp, käkade lite mat och stökade på lite hemma. Jag varvade städning och poddlyssning med att kolla på tv. Jag lyssnade på podden "Lagom Kondition". Jag har plöjt drygt 40 avsnitt dom senaste månaderna och är snart ikapp. Jag vill iallafall rekomendera den podden. Det är två personer som pratar om konditionsidrott och en jäkla massa annat. Mest annat egentligen, haha. En av dom tävlar på hög nivå och en av dom är en "vanlig Svensson-motionär" som till en början har som mål att hamna precis i mitten av reslutatlistan på Vasaloppet. Innehållet är precis som titeln säger. Lagom. Är man minsta intresserad av idrott och hälsa, så ge den ett försök. Den är värd att lyssna på. Har man väl börjat följa deras resa är det omöjligt att sluta.


När Marcus hade slutat jobbet åkte vi först till vetrinären som att vaccinera Keaton, vilket inte blev av då han har lite krångel med sitt öra. Vi åkte vidare och handlade lite grejer till bilen som sen fick sig en rejäl rengöring. Den var extremt skitig. Igår var första gången vi tvättade den själva och det var rätt kul. Massa medel och högtryckstvätt. Så nu är pärlan vit igen, utan en hel flugmassaker framtill. 


     


På väg hem igen stannade vi och köpte mat som vi åt i soffan framför en Johan Falk-film. Till kvällen la vi oss i sängen och kollade på "Sommar med Ernst". Och jag somnade med huvudet på Marcus bröst. Så några problem med att somna, det hade jag då inte. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards