sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2019

Av Sanna Svensson - 16 september 2019 19:28

Pust. Jag överlevde, haha. Jag är rätt mör i skallen just nu. Det blir nog en tidig kväll idag, det kan jag säga redan nu. Det har egentligen inte varit så mycket "ny" information men det är så mycket annat att tänka på och ta in. Lokaler, människor, namn och sen studierna på det. Det kommer säkert att lossna mer när man kommer in i allting. Just nu är det mesta lite nervöst och ovant, haha. 


Vi körde på till 17 idag. Sen åkte vi tillbaka till hotellet och har sedan dess varit på våra rum. Ikväll kände vi inte för att röra oss så mycket ute utan att mest bara hänga på rummet och förbereda lite inför imorgon. Vi åt till och med "mellis" istället för att gå ut och äta middag, haha. Jag har också fixat så att allting är klart inför resan till Växjö nästa sväng. Praktiska grejer som bara är sköna att ha klara.  


Nu känner jag mest för att koppla bort hjärnan ett tag från allt pluggtänk för att försöka vara varva ner och slappna av lite. Jag är sjukt frusen och har huvudvärk, så jag hoppas att jag inte börjar bli sjuk. Hade jag mått bättre hade jag gått en promenad eller tränat på hotellets gym men just nu känns det som en bättre idé att bara vila. Jag ska starta en film och bara va. Ladda inför morgondagen. Efter imorgon tror jag att jag kommer vara ännu mer mör i skallen. Samtidigt som jag tror att det blir en väldigt rolig dag. 

Av Sanna Svensson - 15 september 2019 21:35

Sådärdå. Incheckad. Ätit middag. Handlat mellanmål. Kollat upp saker inför imorgon. Packat upp allting. Duschat. Perfekt. Jag är som rubriken avslöjar på plats i Växjö. SJ var som vanligt liiiite sena, men det löste sig fint ändå. Sen vi rullade in på tågstationen har vi letat oss fram till hotellet. Vi bor väldigt centralt med nära till bussen imorgon. Direkt när vi hade checkat in så lämnade vi väskorna och gick och käkade. Vi hittade ett ställe precis över vägen som hade typ O'learys-stil där vi slog oss ner. Jag åt kyckling med pommes. Satt som en smäck. 


   


Efter maten gick vi typ 150m till den Coop som ligger bredvid oss. Samtliga tre av oss har en mat-och sovklocka som gör att mat redan har varit ett stort samtalsämne. Hur blir det med lunch? Vad finns det på Universitetet? Mellis? Vad kan man ta med? Ja, ni vet. Men nu är det uppladdat med frukt av olika slag, riskakor och bars. Jag har gjort ett litet buffébord här i rummet, haha.


Rummet då. Det är väldigt fint. Stort, både rummet och badrummet. Här kommer jag leva som en drottning. Det känns rätt konstigt att vara på hotell i en stad i Sverige själv. Alltså, inte med Marcus eller någon i familjen. Att bara sitta i ett hotellrum helt solo. Det är nytt för mig, haha. Jag tror att jag ska kolla på en film eller nå innan jag ska sussa. Imorgon drar vi igång 10:15, vilket känns skönt. Lite mjukstart med tid och längd på dagen. Ja, over and out så länge. 


   

Av Sanna Svensson - 15 september 2019 15:14

Hej från tåget påväg till Växjö. Nu drar det snart igång på riktigt. Det känns lite overkligt. Vanligtvis när jag åker tåg åker jag norrut mot Mora, och nu är jag påväg i en helt annan riktning och till en helt ny stad.

Om SJ håller hela vägen idag så är vi framme ungefär 17:30. Hoppas hoppas. Hittills har det flutit på väldigt bra. Vad händer ikväll då? Ja, jag vet faktiskt inte. Vi ska iallafall börja med att checka in på hotellet. Någon middag borde väl också vara klokt att äta. Men mer än så vet jag faktiskt inte. Imorgon börjar klockan 10:15, så det blir lite sovmorgon. Skönt. Det var väl ungefär status nu. Hörs längre fram!

Av Sanna Svensson - 13 september 2019 21:07

Halloj. Ledig och ensam fredagkväll var det här. Marcus jobbar till 23 så jag och Keaton är solo hemma, ett litet tag till iallafall.

Min dag började med en go sovmorgon med Marcus. Vi gick upp, käkade frukost och tog en promenad. Sen chillade vi lite innan hann åkte iväg på jobbet.

Då gick jag och Keaton ut på en promenad i höstsolen. Det blev nästan sex kilometer. Jag, och Keaton, njöt varje sekund.


Sen vi kom hem har jag städat lite och kollat på tv. Nu sitter jag med en skål cheeseballs och kollar på JLC.

Av Sanna Svensson - 10 september 2019 23:22

Hejhej från en trött Sanna. Snart ska det kojsas och det ska bli så skönt. Jag har haft svårt att sova sen min nattvecka förra veckan.. Drygt men jag hoppas att det kommer vända snart.

Marcus sov borta natten som var. Han gjorde en kurs i Stockholm inför sitt nya jobb och valde då att bo kvar. Men nu är han hemma igen. Han var rätt mör när han kom hem vid 17-tiden och däckade i soffan en liten stund. Jag lagade min paradrätt, kyckling med balsamvinäger och pasta, och lite andra godsaker. Det var längesen nu och den smakade riktigt bra.


Efter middagen var det ett Apple-event som min älskade nörd inte kunde missa. Det är nog den enda gången som han sitter punktligt bänkad framför teven. Jag flydde fältet och åkte och gymmade. Jag invigde både skorna och t-shirt. Funkade finfint!


På kvällskvisten har vi ätit glass och kollat på PH. Och nu ska det som sagt sussas. Hörs hej!

Av Sanna Svensson - 10 september 2019 15:00

Ett paket damp ner utanför dörren. Tadaa! Nya gympaskor med mycket dämpning. Jag har läst bra om dessa så jag hoppas att dom lever upp till förväntningarna. Jag vill lära mig att tycka om att springa. Mina benhinnor vill inte riktigt det... Därför köpte jag skor med mycket dämpning. Så får vi se. Dom var dessutom väldigt fina!

För att komma upp i fri frakt beställa jag också en t-shirt och en 3-pack med strumpor. Det var rabatt och jag hade dessutom studentrabatt. Så istället för att betala 1200kr fick jag betala strax över 500kr. Sån shopping gillar jag.

Av Sanna Svensson - 9 september 2019 20:02

Jaha, då kan jag bocka av min första dag som student. Det känns overkligt men det har varit en rolig dag. Jag har lärt mig massor redan nu och tankeverksamheten har startat. Det kommer bli bra det här.

Marcus åkte till Stockholm i morse så jag har varit ensam hemma. Förutom att plugga har det blivit en promenad, powernap och lite städning. Nu har jag precis käkat lax till middag och ska nu kolla på PH. Efter det blir det nog inte så många knop gjorda.

Av Sanna Svensson - 9 september 2019 14:22

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards