sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 13 oktober 2019

Av Sanna Svensson - 13 oktober 2019 20:25

Ja, dom tre orden sammanfattar min helg i Västerås rätt bra. Men vi tar det från början. I fredags kom jag äntligen hem till Marcus och Keaton igen. Tågresan flöt på bra. Fram tills att det var ungefär 2 km kvar. Då var det något massivt signalfel som gjorde att tåg stod stilla lite här och var. Vi blev stående i drygt 40 min innan vi fick rulla fram. Så snopet, när det var så nära. När vi äntligen kommit hem hade Marcus fixat en överraskningsmiddag, sötnos.


På kvällen gjorde vi inte så mycket mer. Kramades i soffan och kollade på en film (som jag somnade till). Sen var det väldigt, väldigt skönt att somna i sin egna säng.

På lördagen tog vi lång sovmorgon utan att ha någon klocka ställd. På dagen gjorde inte speciellt mycket. Vi packade några flyttkartonger och tog en promenad. Och sen det vanliga, tvättade och åt mat.

På kvällskvisten kollade på vi en Beck-film och åt godis. Vid läggningsdags hände det mest dramatiska på hela dagen. Jag har laddat ner den SOS-app som finns. Jag fick en notis att det brann i en byggnad nära oss. Rusade ut på balkongen och såg massor av rök från parkeringen typ. Vi klädde på oss och gick ut för att kolla. Pizzerian i centrum brann för fullt och det var världens pådrag. Det tog ett tag innan vi kunde somna sen kan jag meddela...


Idag vaknade jag vid 10. Vi drog oss lite innan vi gick upp och åt mannagrynsgröt till frukost. Mumsigt. Sen tog vi en promenad, som blev någon kilometer tror jag. Vi gick förbi pizzerian och kollade, eller det som var kvar av den...


Så sjukt. Men men. Vi njöt iallafall av solens stålar. Så skönt höstväder. När vi kom in planerade vi handlingslista och Marcus berättade om sitt pizza-sug som han hade haft sen dagen innan. Dagens lunch blev alltså en pizza att dela på, framför NCIS.

Efter det åkte vi och handlade och pratade med alla Marcus gamla kollegor. Vi hämtade också med oss 10 banankartonger som vi nu har packat i med lite allt möjligt. Nu står det kartonger lite här och var.

Vi båda blev så mätta efter lunchen att vi inte kunde äta någon middag, haha. Så vi ska nog ta en macka nu och sen bara slappa i soffan framför en film eller så.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards