sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 11 januari 2020

Av Sanna Svensson - 11 januari 2020 21:33

En bit in i januari tänkte jag skriva ett inlägg för hela 2019. Eller jag börjar iallafall, så får vi se om jag kör hela 2019 eller om jag delar upp det. Spontant tänker jag 2019 som i två delar. Januari till augusti och sen augusti till nyår. Den första delen var rätt problemfri och det bara rullade på. Det var bra månader, men i jämförelse med den senare delen av året så var det rätt lugnt. Den andra delen har varit mer eller mindre kaosartad. Herregud. Tänk att man fortfarande står upp? Jag fick gå en av mina drömutbildningar, Marcus fick jobb och började plugga inför det, jag var i Växjö ibland, han var lite överallt, jag sökte jobb och var på intervju, han fick en lägenhet i Sveg, han fick en ny lägenhet i Sveg, han flyttade, jag fick jobb, vi började packa ner lägenheten i Västerås och påbörja försäljning. Pust. Händer en av dom här grejerna på ett år så är ju det fränt. Vi slog på med allihopa på några månader. Det är mycket som inte synts i bloggen, men vilket kaos det har varit. Våra nära och kära har varit en del av det, men det räckte liksom med att dom visste. 


Jag tror att jag kommer se tillbaka på 2019 med tårfyllda och glada ögon. Vilket år det var

Men slutsnackat. Nu kör vi bildbomb, från början till slut. Enjoy! 


Vi knatade in det nya året. 


 


Vi hälsade på Amanda i hennes gamla lägenhet i Täby. Detta charmtroll gosades det också med. Sen shoppade vi en del på Täby centrum. 


 


En jobbarkompis till Marcus hade ferre som vi var bjudna på. 


 


En fantatisk vinterdag som vi spenderade på Björnö. Vi åkte hem sen och fikade. 


 


Min favoritsyster fyllde jämt och hade uppvaktning i Garsås. Jag hade inga bilder därifrån, utan bara från Selja där jag stannade till innan. Jag och Mino-mannen myste i solen. 


   


Sen påbörjade jag det hittills roligaste jag gjort i jobbväg. Drivhuset. Två månader av utredning (tänk att jag snart gör det på heltid!!) Vi hann göra en heeeel jävla del där. Jobbade (såklart) men också mysfrukost på fredagar, en middag ute, jag fick följa med och åka polisbil på ett nattpass. 


         


Under den här tiden bjöd (läs: tvingade) jag ner mamma till Västerås. Hon var ovetande om vad varför hon skulle komma till Västerås. Vi åkte till Eskilstuna och gick på Magnus Bästa Carlsson. Vilken show, vilken man. ojoj. Förutom att vi dregglade över honom gick vi en promenad på Björnö. Keaton fick stress när jag stannade till för att ta en bild på dom, haha. 


   


En bild från en annan promenad. Tjoho. 


 


Sen åkte vi till Sveg och hade typ lov där. Utemat och lek i snön. Bästa. 


     


Jag och Marcus sa "Skepp o hoj" och åkte på kryssning där vi sjöng med Stiftelsen och åt massa mat. Så som det ska vara. 


 


Sen firade vi påski i Västerås.


 


Vi hade fint väder. Jag cyklade en del och sen hade vi några timmars fiske på Björnö. Vi fick inte ens ett bottennapp men såg en snok och dog lite. 


   


Jag fick en ny flamma. Vår kärlek blev tyvärr kortvarig men det var passionerat på länge det varade. 


 


En dag spenderade vi på Framnäs tillsammans med Cajsa och Chrille. Vi grillade, åt, hade bra snack och spelade kort. Han är bra snygg, grillmästaren. 


   


Vi spelade inte bara kort, utan även frisbeegolf. Här med Asef. 


 


Vi hängde lite mer i Garsås. Det är så mycket kärlek i den här bilden. <3


 


Marcus hela familj kom till Västerås. Killarna gick på grillkurs och vi tjejer åkte och spade på Färna. Det var så mysigt och rogivande. Man var helt avslappnad efter att ha varit där. 


   


Vårruset. Det blötaste jag varit med om. Jisses. Himlen kan verkligen öppna sig. 


 


Vi fiskade lite mera. Jag fick en fisk som mätte typ 6,5 cm. Men mysigt var det. 


 


Sen åkte vi till Mora där vi fiskade massor. Massa, massa. Vi hälsade också på pappa minns jag, och lunchade med Arne, men annars var det mest fiske. Keaton hade någon typ av kris också. 


     


La Svegas. Där handlade det också mest om vatten på olika sätt. 


     


SEMESTER. Ni får ett urval av bilder. Världens mysigaste semester <3


           


Tillbaka i Vässan igen. Vi njöt av fina sommarkvällar. 


   


Och Sveg igen. Vi fiskade lite mera, fikade på Lantgården och var oerhört onycktra på Härdalsyran. Förutom det åkte vi också lite madrass bakom vattenskoter och hade det bara rätt bra. 


           


Sen var semestern slut och vi åkte tilbaka till Vässan, men var tillbaka rätt fort igen för att gå på dop. 


 


Jag hade födelsedag, 23 bast. Jag och Marcus åt en fantastiskt god middag på A-grill. 


 


När jag ser den här bilden blir jag tårögd. En av dom finaste dagarna i hela mitt liv. Marcus fick jobbet och vi firade såklart med bubbel. Oj vad vi grät då. Jag ser fortfarande filmen framför mig när han kommer in i köket och jag skriker "fick du det?" och han nickar och börjar gråta. Ojoj, nu gråter jag igen. Vilken fint minne att dela <3


 


Sen började nästa stora steg - jag började plugga. Bland det roligaste jag gjort. Vilken bra utbildning. 


   


I och med att så stor del av utbildningen var på distans så kunde jag vara lite överallt. Här hade jag fixat arbetsintervjun för jobbet, som uppenbarligen gick bra, och sen firade jag och junior mamma kungligt. 


   


Mamma och junior kom sen till Västerås och vi firade Halloween. Det var roligaste än roligast. Vi hann med så mycket och jag skulle vilja göra om den helgen. Men den var tydligen ganska jobbig också... 


   


Jag hängde lite mer i Växjö. Här innan en avslutningsmiddag. 


 


Och här var jag så stolt. Marcus hade gjort sin första flygning och vi åkte såklart och kollade när dom landade i Sveg. Wow. 


 


Två gånger Keaton. I den nya lägenheten och tillsammans med Selma. 


   


Livet som särbos innebär en del bildskickande. Vilken snygging alltså. 


 


Poff så var det jul. Vi spelade curling och klädde granar. 


   


Årets sista dag spenderade vi i Västerås. Jag vet inte vad det är med Keaton och nyår. Han måste tycka att det är huuur jobbigt som helst, och nej han är inte rädd för smällare. Ni kanske minns bilden från förra nyår? Om inte: 


 


Här är årets bild: 


 


Ja, det var det som jag hade och bjuda på. Vilket år! Och det här är bara en bråkdel. Tänk, va bra man har det. 







Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards