sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 18 juli 2020

Av Sanna Svensson - 18 juli 2020 19:37

I och med att insättningen av köket sköts upp till nästa vecka blev det en aning mer tid över till annat i helgen. Mamma frågade om jag ville följa och plocka hjortron, vilket jag inte tackade nej till. Det gjorde inte heller Keaton. Finns det något han gillar, så är det att springa i myrar, haha.

Vi åkte iväg till skogen och knatade runt och plockade på. Det fanns hur mycket som helst, men långt ifrån allt var moget. Så vi lämnade mer än vad vi plockade. Förutom hjortron såg vi svanar, två stycken mäktiga skapelser. Dom var ute på myren när vi kom och sen flög dom över oss en stund senare.


Men! Det cooolaste var helt klart när mamma ropade på mig och jag fick se en liten flock med renar gå förbi, kanske 100 meter bort. Alltså hallå, hur häftigt? Så fränt att dela myr med dom coola djuren. Vi var verkligen i deras landskap.


Efter det knatade vi och plockade på. Keaton hade stenkoll på oss hela tiden och ville helst att vi skulle gå ganska nära varandra. Han vill att flocken ska vara samlad. Han trivdes mycket bra av att vara i skogen. Han luktade järnet, sprang genom myrar och åt både bajs och gegga, blä. Men men, han trivdes och det var kul att se. Tillslut var han så trött att han inte orkade gå runt utan la sig tills vi hade flyttat oss för långt från honom.


När vi inte orkade plocka mer gick vi till bilen, tog en snabb fika och åkte hem. Vi vägde bären och jag fick ihop över 700 gram. Det är nu inne i frysen i mindre påsar. Lyx! Både Keaton och jag fick duscha när vi kom hem, svettigt och smutsigt. Nu är vi båda ganska möra. Jag och Marcus ska åka och köpa oss någon middag nu. Vi får se vad det blir för lyxigt, haha. Sen blir det nog en lugn kväll blandat med lite fix.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards