sannaveronicasvensson

Alla inlägg den 26 juli 2020

Av Sanna Svensson - 26 juli 2020 22:29

Ja, nu börjar min semester lida mot sitt slut. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen.

Mina sista semesterdagar har verkligen varit semesterdagar. Igår åkte vi till Mora över dagen. Det enda Mora-besöket den här semestern. Det har helt enkelt inte hunnits med innan, plus att man inte har velat hälsa på så mycket folk i dessa tider. Vi sa iallafall att vi får ta igen Mora-tid framöver.

Igår då, så stannade vi först till i Orsa och spelade minigolf. Mamma och junior hakade på våra dagsplaner hela vägen, så dom var också med. Minigolf var kul, superkul!




Sen käkade vi lunch på Donken. Nästan alla blev missnöjda, haha. Så det var ingen höjdare. Sen tog vi efterrätten på Glassbåten. Så gott!

Nästa aktivitet blev frisbeegolf i Hemus. Jag har länge velat prova den och igår blev det äntligen. Det var grymt kul! Rolig bana, både högt och lågt. Alla var superduktiga men lillebror var grym. Han fick till en jäkla teknik på bara något hål.


Ibland hamnade man lite snett, haha.

Vi spelade 9 av dom 18 hål som fanns. Vi kände att det räckte. Dit kommer vi åka igen! Och Hemus, vad fint det var. Det var längesen jag var där nu, och det hade hänt mycket sen dess. Omklädningsrum, flera utegym, frisbeegolfen då och sen massa spår. Bara det är ju en anledning till varför man vill vi i Mora.

Efter golfen då så åkte vi och köpte fiskekort och fiskade i Skepphusviken. Förra året nappade det där, men igår gick det trögt. Fiskarna hoppade och vakade men ingen ville nappa.

Efter någon timme gav vi upp och åkte och käkade middag på Wasastugan. En middag på Wasa per sommar, det måste man åtminstone få till. Vi åt förrätt och varmrätt, skagen och lax. SÅ GOTT! Vår kost dom senaste veckorna har bestått mycket av bröd i olika former, glass, chips och Loka på flaska, så att få äta en suuupergod lax satt så fint.



Mätta och nöjda så ville vi ge Skepphusviken en till match. Till slut fick jag ett napp. Jag blev såklart jätteglad, i och med att det bara finns inplanterad regnbåge i sjön. Men upp på bryggan kom ingen regnbåge utan en gädda. Tror ni jag vart nå besviken? Jaa! Åh, så tråkigt när man trodde man fått en fin regnbåge.


Vi slängde inte i den igen om man säger så.

Efter en stund tackade vi för oss. Vi köpte lite frukost på Maxi och sen brassade vi hemåt.


Idag har dagen bestått av att få lägenheten tömd. Den ska flyttstädas imorgon. Så nu är den äntligen tom. Känns skönt att kunna fokusera på ett ställe bara. Vi har nog att göra i huset om man säger så.

Som sagt, imorgon är det tillbaka till jobb. Tråkigt men ändå skönt. Det är ju en frihet att kunna göra typ vad man vill när man vill. Nu har det ju inte blivit så mycket annat än husfix men ändå. Ni fattar. Samtidigt så ska det bli skönt att få rutin på livet igen. Den senaste månaden har jag skaffat mig dåligt minne, sura uppstötningar, säkert vitaminbrist och början till magsår. Jag var mer utvilad innan semestern än vad jag är nu. I år blev det så. Men det ska bli skönt att gå tillbaka till matlådor, cykla till jobbet och vanliga sömnrutiner.

Nu ska vi avsluta min semester med att dricka en cider och kolla tv. Puss på det.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards