sannaveronicasvensson

Alla inlägg under september 2020

Av Sanna Svensson - 9 september 2020 10:15

Hej på er! Jag hoppas in och säger hej mellan lektionerna. Sen i måndags pluggar jag. Det är via jobbet. Så i tre veckors tid ska jag lära mig mer om ungdomar som begår och blir utsatta för brott. Det ska bli intressant att lära sig mer om det och få mer kött på benen. Utbildningen är hittills väldigt schemalagd så det blir långa dagar med mycket info.

Utöver det har det inte hänt så mycket faktiskt. Vi stökar på här hemma. Med allt möjligt. Men annars har det inte hänt så mycket sen sist.


I måndags tränade jag ett pass hemma. Det var gött att få svettas lite.


Jag tror inte jag hade så mycket mer att säga egentligen. Ciao!

Av Sanna Svensson - 6 september 2020 21:57

Sorry för att det var längesen jag skrev nu. I helgen har det varit full fart. I fredagskväll fick vi reda på att Mackan skulle komma på lördagen och hjälpa oss med typ det sista snickargrejerna i själva köket. Så nu har vi handtag på dörrar och skivan bakom är på plats.

Före:


Efter:


Det blir sååå fint! Nu börjar man se ett mål. Nästa steg är att vi ska få in el och sen att vi ska tapetsera klart. Det är första hållplatsen.

Av Sanna Svensson - 1 september 2020 12:38

Igår var en rörig dag. Den var både bra och dålig. Bra var den väl bara ändå egentligen. Vi åt raggmunk och fläsk till middag (GOTT), om gud vill och hängslerna håller så är vårt hundhus/kyrka/dass snart ett minne blott från vår gård. Det kommer vara en stor sten som lättar från axlarna när det är färdigråddat med det. Jag provade också ett träningspass hemma som fick benen att gråta men mig att må så mycket bättre. Det var fyra varv med övningar som skulle avklaras. Jag var rejält trött efter varv 1.. Men på något sätt gick det att kötta på hela vägen, gick nästan lättare varv 3 än 1. Knepigt. Måste ju betyda att det finns rätt mycket muskler i benen, sålänge dom väcks till liv. haha. Utöver det så diskade och tvättade och donade vi. Allt som görs i huset är ett litet steg på den långa och krokiga vägen.


Men jag fick också känna på hur slut i huvudet jag är av allt det här. En liten motgång och det ledde till ett mindre psykbryt från min sida. Krävs inte mycket nu för att topplocket ska flyga av. Det känns som att den normala stressnivån jag har i kroppen nu, är den nivån där jag "i normalfall" brukar vara sjukt stressad. Check på den. Ja, det var en ofilterad del från självaste livet. Det blir snart bättre, det blir det alltid. Jag avslutade dessutom kvällen igår med att trampa snett i det minsta hål man kan hitta på vår gård. Det knakade till i foten, gjorde svinont och tårarna sprutade. Jag fick direkt flashback till när jag ramlade för snart två år sedan, och gjorde rejält illa foten. Tänkte att: "jahopp, nu är det dags igen". Tack och lov läkte foten ihop på några minuter den här gången. Den blev lite stel på kvällen men annars fit for fight igen. Måste ha skaffat mig bättre läk-kött nu. ;)   


Idag är det nya friska tag som gäller. Jag är i Svensta och jobbar idag. Jag ska kötta på någon timme till, och sen bege mig hemåt. Det är en fin dag idag, så jag längtar tills jag kommer hem. Den här veckan är för övrigt min sista jobbvecka på en stund. Jag ska tillbaka till skolbänken i tre veckor vilket kommer bli kanon. Omväxling är nyttigt och jag gillar att plugga. 


Det var allt från mig för nu. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Skapa flashcards