sannaveronicasvensson

Alla inlägg under februari 2021

Av Sanna Svensson - 15 februari 2021 00:19

Vilken mysig söndag vi har haft och vi har helt klart kramats lite extra idag. Hoppas att ni alla haft en fin dag <3 Promenad, tupplur i soffan och sen gomiddag framför en (två) Irene Huss-filmer har vi hunnit med.


Planksteken blev sagolik, med älgfilé på. Dock höll det på att bli pizza från Knuten ett tag där, haha. Samtidigt som bea-såsen skar sig hällde jag i lökpulver istället för salt i potatismoset och så började plankorna i ugnen ryka. Gaah. Men det redde upp sig fint tillslut och allt blev så gott!


Och den här killen då <3 Min dejt alla dagar i veckan. BÄSTA! Tänk att man kan vara så kär i någon efter så många år? Att man ibland fortfarande bara måste krama honom för han är så fin. Eller att man ibland ligger och kollar på honom för det är så overkligt att han är min. Han den snygga. Babe, I love you <3

Av Sanna Svensson - 14 februari 2021 10:12

Då checkar söndag och alla hjärtans dag in. Ge kärlek till varandra <3 Jag tänkte ta en sammanfattning från helgen.

I fredags jobbade jag hemma på dagen. Vi tog ett break efter lunch där vi köpte semla från kondis. Mmm. Det var så gott.

Till middag lagade vi rumänska köttbullar och klyftpotatis. Det blev supergott, och roligt att testa något nytt.


På kvällen kollade vi på en ny film, Red dot, en norrländsk skräckfilm. Den var väldigt spännande och bra, men man fick lite panik i mellanåt.

Igår lördag började vi dagen med att äta nybakade frallor. Vi hade förberett kvällen innan så på morgonen var det bara att grädda dom. Nybakt bröd - lyx!!


Efter frukost skrotade vi på. Börje och Jesper kom förbi med lite grejer och sen packade vi ved i boden.

Det blev dags för lunch och vi spelade lite Mario. Sen chillade vi lite innan vi fixade oss för en middag och Pernilla och Börje.

Jag hade på mig en ny lila tröja med puffärmar. Var lite skeptisk i början men nu gillar jag den skarpt.


Middagen var så god! Kött, potatisgratäng, sallad och sås - då lever man. M-M-M. Vin och efterrätt och mycket prat och skratt. En riktigt trevlig kväll! Också väldigt kul att Keaton och Otis, som är Jesper och Lindas hund, börjar gilla varandra och vill busa. Keaton har inte varit helnöjd över en ny hane i familjen, men verkar inse nu att han är rätt okej ändå, haha.

Idag blev det sovmorgon, såklart! Vi ska strax käka frukost och sen får vi se vad det blir. Jag har förberett en present till Marcus och har jag tur kanske jag också får något. Det verkar vara härligt väder ute. Ikväll ska vi äta plankstek och pannacotta, pussas lite extra och bara mysa.

Av Sanna Svensson - 11 februari 2021 15:43

Jo, jag klättrade på vårt tak. Vad gjorde ni?


Vi fick hastig och lustigt veta att vi skulle ha sotning och att stegen till skorstenen skulle vara framskottad. Ja, charmen med hus. Men vi gav oss på det och det gick ju faktiskt bra, inga problem. Man lär sig så länge man lever. High five till oss!

Av Sanna Svensson - 9 februari 2021 08:53

Nu vet ni vart ni hittar mig framöver. Pussel är en av dom mest beroendeframkallande saker som finns. Bara en bit till, okej, en sista. Igår tror jag att jag satt i 4-5 timmar, haha.

Jag sprang på pusslet på Maxi i Mora och kunde inte stå emot.

Av Sanna Svensson - 7 februari 2021 22:24


Vilken toppenavslutning det blev på helgen. För första gången på ja, säg när, månader är det ju iallafall, så hade vi middagsdejt med mamma och lillebror. Jag tror halloween kan ha varit senast vi åt middag ihop..? Jag hade bestämt sen innan att vi skulle äta pokébowl och så blev det, tillsammans med sällskap då. Bara det att fika upp i köket, tända marschaller och ljus. Något extra. Att få sitta och prata och skratta, och för en stund glömma bort läget som är, det var värdefullt. Middagen avslutades med glass och minikubb. Perfekt!

Av Sanna Svensson - 7 februari 2021 09:38

Söndag morgon och jag checkar in här. Vi ställde klockan "tidigt" idag för att kliva upp och slappa i soffan framför Nyhetsmorgon.

Men om vi tar helgen från början. I fredags jobbade jag hemma och slutade lite tidigare. Marcus åkte iväg och jobbade på kvällen, och jag skrotade på hemma. Inför hans hemkomst dukade jag upp plock.


Vi smaskade i oss det här framför den nya Beck-filmen.

På lördagen sov vi ut länge. Vi åt en god frukost med färskpressad apelsinjuice och grejer. Mmm.

Efter det tog vi en promenad med mamma och junior. Det var kallt men fint ute.


Hemma sen så fikade vi och åt lunch. Sen gav vi oss på våran kamin. Vi behövde byta plattor i den. Det gick sådär, så Börje fick komma och hjälpa oss. Tungt och otympligt var bara förnamnet.

Men nu är den lagad. Som ni ser var plattorna i den väldigt trasiga.. När Marcus lyfte ur några av plattorna rasade dom isär. Ja, så det var dags. Men nu är det nya fina plattor där i.


Det har också blivit en hel del mys med den här herren.


Igår kväll lagade vi gomiddag igen. (Vi har ätit så mycket gott den här helgen) Couer de filét blev gårdagsmiddagen. Det blev så gott! Vi kollade på Mello och sen på tv. Bra kväll.


Det var helgen det. Och nu chillar jag framför Nyhetsmorgon. På förmiddagen ska vi nog inte göra något speciellt. Marcus ska jobba en sväng på dagen. Då ska jag antingen promenera eller åka skridskor med junior och mamma. Och sen ikväll ska jag fixa middag och sen får vi se vad som händer. Det var vår helg hittills. Hoppas er har varit lika bra <3

Av Sanna Svensson - 5 februari 2021 16:50

Keaton shoppade idag. En ny sele fick han. Kopplet köpte vi för några veckor sen, och nu hade selen kommit in. Så stilig så <3

Av Sanna Svensson - 4 februari 2021 20:29

Snart är det helg igen. Den här torsdagen har gått i en rasande fort. Jag har varit i Svensta, så det har ändå varit en lång dag. Men den har ändå gått fort. Och jag har fått mycket gjort. Men jag ser framemot morgondagen då jag kommer kunna knyta ihop dom sista trådarna, lite som hänger i luften än.

Annars då? Idag var renarna tillbaka på vägen. Första gången på länge.


Och snart ska vi äta middag. Kyckling med pasta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards