sannaveronicasvensson

Alla inlägg under maj 2021

Av Sanna Svensson - 13 maj 2021 23:30

Idag var det ledig torsdag. Oj vad härligt med en ledig dag bara sådär. Utan måsten och krav, och med chans att kunna ladda upp inför tentan imorgon.

Vi började med sovmorgon, vilket var så skönt. Vi klev upp strax före Marcus åkte och jobbade. Han började 12, hehe. Jag chillade lite först innan jag gick upp och målade lager nummer två på golvet på toan. Så nu är den färdigmålad. Tjohooo!

Vi tycker att det ser lite ut som en industrilokal just nu. Men det är nog för att väggen till höger är så ful och sabbar intrycket. Så när allt är klart blir det nog kanon! Vi är nöjda med hur fint det blev.


Jag menar, allt är ju bättre än hur det såg ut innan...? Med den där vita cirkeln i mitten.


Efter renovering njöt jag till fullo av solen. Äntligen fick vi också sol! Jag satt ute i en stol och lyssnade på lite podd. Jag krattade lite också.

Vid 16 kom Marcus hem igen. Då kollade vi på Robinson och sen skrev vi matlista. Han åkte och handlade själv. (jag hade en formsvacka med 38,1 i feber en gång idag, men snart så är jag friskförklarad, igen). Under tiden han var borta gav jag mig på våra stenplattor utanför entrén, och uppfarten. Jag och högtryckstvätten.

Vi började spola för någon dag sen men blev inte klara. Nu är det laserskurna linjer och mossa, ogräs och sand är ett minne blott. Det tog sin tid men blev väldigt bra. Jag får visa bild sen. När jag var klar så var jag smutsig över exakt hela mig. Så även jag fick ta mig en rejäl dusch. Under tiden fixade Marcus middag vilket var så uppskattat! Kött och potatis har nog aldrig smakat så gott. Mmm.

Vi avslutade kvällen med Maria Wern i soffan. Nu ska vi sova. Jag ska som sagt skriva tenta imorgon och han jobbar både morgon och kväll, så nu blir det dejt med John Blund.

Av Sanna Svensson - 12 maj 2021 11:02

Nu har det kommit upp små skott i vår pallkrage. Det är vitlökar som tittar fram. Vi har aldrig odlat vitlök innan så det här ska bli jättespännande. Marcus och Pernilla sådde dom i höstas/vintras och nu har dom äntligen börjat titta fram. Det är bara några än men förhoppningsvis kommer det fler och olika sorter.

Tänk att man blir en tönt på en gång och springer och kollar om dom har växt någon millimeter sen timmen innan, haha.

Av Sanna Svensson - 8 maj 2021 12:25

Hej på er! Nu är det en lite piggare Sanna som skriver. Två veckor senare och nu börjar livet kännas lite som vanligt. Man är fortfarande trött, lite hostig och seg men det är bättre än vad det varit. Tröttheten är nog mer en konsekvens av sjukdomen än faktiskt själva sjukdomen, för den har nog gått över nu. Jag hoppas på att vara helt feberfri idag och imorgon för då anses jag inte längre som sjuk och smittsam.

Vi har sakta börjat komma tillbaka. Gått korta promenader, börjat städa, vara uppe mer osv. Det kommer bakslag när man måste vila efter att ha gjort något men det får vara så. Huvudsaken är att man orkar mer och mer. Just nu blir jag andfådd bara av att gå så..

Av Sanna Svensson - 3 maj 2021 17:44

Det är ungefär så det känns. Man har lite glömt känslan av att vara pigg.

Dagen har varit precis som dom andra. Jag pluggade lite på förmiddagen, sen orkade inte hjärnan mer. Det mest aktiva som hänt var att vi båda gick ut på baksidan av gården och sen satte vi oss i en stol ute en stund. Efter ett tag fick vi halvt som halvt springa in och lägga oss och sova i en timme. Det kändes som att vi sprungit ett maraton och vi blev så trötta. Det känns lite läskigt. När kommer man kunna ta en promenad igen? När kommer man orka storstäda? Hur lång tid kommer det ta innan man slipper få mjölksyra i benen av att gå upp för trappen? Man är lite orolig över hur lång resan tillbaka kommer vara..

...

Av Sanna Svensson - 2 maj 2021 19:59

Trots all tid i världen så orkar jag inte blogga. Är så trött. Så fruktansvärt trött. Jag är inne på dag nio med feber och det börjar helt klart sätta sina spår. Kroppen är tömd på energi och det blir många timmars sömn på dagen. Vi hoppas att det vänder snart, helst nyss. Man slås av en hopplöshet när det dag ut och dag in står samma sak på tempen.

Den här helgen går till historien som den mest sängliggande någonsin. Vi har i princip bara legat i sängen, gått upp för att gå på toa eller hämta vatten typ.

Imorgon är det vardag igen och jag ska enligt schemat plugga. Vi får helt enkelt se hur det kommer gå den här veckan. Jag är inte jättetaggad just nu och det känns som att jag kanske inte kommer orka.. så vi får väl se.

Ja, det var ett inlägg direkt från sanningen. Ta hand om er och så hoppas vi att den här skiten är över snart. Det som får en att bli glad är alla som hör av sig och frågar hur det är och hjälper till. <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards