sannaveronicasvensson

Alla inlägg under juli 2018

Av Sanna Svensson - 29 juli 2018 22:52

Vilken fin och mysig promenad vi gick här ikväll. Ojoj. Marcus föreslog att vi skulle gå på ett ställe som vi gick på när han bodde här för sex år sedan. Vi gick och kollade på en frisbee-golfbana, kollade på flygtornet och på flygplatsen. Samtidigt gick vi och pratade om allt möjligt.

Hela alltet var bara så mysigt. Att gå på ett ställe man gick på för länge sen. Och att prata om saker man pratade om och gjorde då. Att bara få hänga med två av mina favoritkillar. Och få gå i skogen och känna doften av skog. Då trivs jag bra.

Av Sanna Svensson - 29 juli 2018 08:33

Nedräkningen till semestern har börjat på riktigt!

Av Sanna Svensson - 27 juli 2018 16:38

Min dag igår var verkligen SÅ bra. Jag började med ett jobbpass där tiden sprang iväg och jag fick klart med allt jag skulle ha blivit klar med innan semestern.

På jobbet ringde Denice och frågade hur planen för kvällen såg ut. Eftersom några planer inte fanns så fixade vi en. Vi åkte och solade och badade, och bara hade det gött. Vi låg på stranden några timmar innan vi blev hungriga och valde att åka och käka.


Valet blev Paganini och en pizza. Där satt vi ett dag och smaskade och snackade. Sen körde hon hem mig och hon åkte vidare hem till sig.


Jag var hemma i typ två timmar innan Marcus slutade. Då åkte vi ut med bilen, först till Björnö och sen till Framnäs. Planen var att ta ett dopp med fullmånen som sällskap. Det blev tyvärr inte så utan vi åkte hem och kröp till kojs istället.


Just nu ligger vi och ja, försöker sola. Det har regnat och för en stund sen åskade det. Men det är ganska mysigt det med.

Av Sanna Svensson - 26 juli 2018 00:01

Efter mitt kvällsjobb idag kom Marcus ner på stan tillsammans med Keaton. Vi fick runt på stan i den varma sommarkvällen. Idylliskt? Jo, jag tackar. Det var full rulle på gatorna. Det kändes som att varje Västeråsare förutom vi var ute och firade lill-lördag, semester och allt annat man kan fira. Hur som helst, det var en väldigt mysig avslutning på den här dagen.

Av Sanna Svensson - 22 juli 2018 22:02

Efter några dagar av panik, kaos, hopp, förtvivlan och tillslut ett någorlunda lugn så är jag tillbaka. Dom senaste dagarna har verkligen varit hemska. All våran vakna tid har gått åt till att kolla och läsa på nyheterna. När vi har vaknat på nätterna så har vi på en gång tagit upp telefonen och kollat om det står något nytt.

Det har faktiskt varit fruktansvärt. Att när man vaknar på morgonen så vet man inte om stugan finns kvar. Man vet inte om Olingdal står kvar. Man vet inte om någon har förolyckats i lågorna. Usch. Fy fan. Dessvärre är det här långt ifrån klart, men som det ser ut nu så är det mycket stabilare än vad det tidigare har varit.

Såna här dagar förstår man verkligen vad som betyder något. Nära och kära. Djur och natur. Trygghet. Alla människor som ställer upp för alla. Vad hade vi varit utan detta dessa dagar?

Av Sanna Svensson - 17 juli 2018 21:35

Just nu ber jag till vädergudar, högre makter och till allt som man någonsin kan be om.

Det man inte trodde kunde hända, håller på att hända. Snälla någon, gör så att inga hus brinner ner. Snälla någon, se till att Sveg och Lillhärdal inte behöver gå igenom ännu en tragedi.


Usch, bara tanken på att detta ställe skulle försvinna gör att jag börjar gråta.

Av Sanna Svensson - 16 juli 2018 12:25

Den här sommaren tar väck all energi man hade. Man behöver inte vara ute många minuter för att bli båda varm och trött. Och jag tror att det är det här som har gjort att det inte har blivit så mycket bloggning den senaste tiden. Tankeverksamheten är ju sådär i denna värmeyra.

Men för att ge en liten inblick i vardagen som den ser ut just nu, så kan jag säga att jag sitter på jobbet. Om ungefär 2,5 timme får jag sätta mig på bussen hem, och det ser jag framemot. Värmen gör att jag lättare får huvudvärk, och då blir det ganska påfrestande att sitta med skärmar överallt. Det är en av anledningarna till att det ska bli skönt att snart sluta för dagen.

Sen tror jag nog att det kan bli lite solning när jag kommer hem. Känner jag mig rätt så kommer det att hända. ;) Vi får väl se hur länge det orkas med. Annars finns det alltid något att göra i lägenheten. Marcus jobbar fram till 21, så jag har hela eftermiddagen fri att göra vad jag vill.

Här är några bilder från igår. Vi tog en promenad med solnedgången, åkrar och ett fantastiskt ljus som sällskap.

Av Sanna Svensson - 13 juli 2018 22:30

Godkväll på er! Jag har fått en riktigt fredagsfeeling, och jag hoppas att ni också har det.

Våran dag har vi utnyttjat till fullo. Marcus väckte mig klockan 12 ungefär. Det är två timmar tidigare än vad jag brukar gå upp, men det gick faktiskt bra. Antagligen för att jag visste vad som väntade. Vi packade med lite melon och kex i bilen och sen rullade vi mot Strängnäs. Ett ställe jag aldrig tidigare har varit på men som var charmigare än jag vet inte vad.

Marcus hade spanat in en glassbar där som utflyktsmål och dit åkte vi. Och åt glass. Deras specialité var såkallade snäckor. Det är rån formade som en skål med glass och godsaker i. Jag tog en med Oreo och Marcus en med kola. Glass är alltid gott men den var så mäktig!! Jag orkade inte äta upp allt, och inte Marcus heller.

Utsikten var dock underbar! En riktigt sommarstad. Det var båtar fulla hamnen, massa uteserveringar och fina gamla hus. Vi strosade runt en timme ungefär innan vi åkte tillbaka hem igen.


Väl hemma igen körde vi på med tvättstuga och promenad. Emellan det la vi oss i sängen en stund, i vår kalla sovrum. AC dom här dagarna är verkligen guld värt. Efter att vi hade stökat på en stund så la vi oss en timme på balkongen för att sola och slappa lite. Så himla skönt.

Och nu har vi ganska så nyss ätit en fantastisk middag. Det blev grillad kyckling med potatissallad och tsatsiki. Godaste middagen jag har ätit på länge. Tyvärr åt jag upp maten innan jag hann tänka på en bild, haha.

Nu ska vi gå en sväng med Keaton. Sen väntar dusch och säng. Marcus stackarn börjar tidigt imorgon, men jag är leeeedig!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards