sannaveronicasvensson

Alla inlägg under april 2022

Av Sanna Svensson - 25 april 2022 20:24

Helgen har passerat och måndagen likaså. Alla dagar har gått lika fort och snart är det väl helg igen.

Vår helg har varit toppen. Vi har gjort mycket men samtidigt ingenting känns det som. Det är nog för att vi gjort mest roliga saker. Min fredag började med jobb och sen promenad med Karin and the dogs. Vi skulle gått i torsdag men jobbet körde ihop sig så vi sköt på det en dag. Väldigt skönt och uppskattat iallafall. Sen jobbade jag på och vid 18 kom Marcus hem från Östersund. Med sig hade han sushi och pokébowl till oss + mamma och junior så vi fick middagssällskap. Avslutade kvällen med lite tennis och sen däckade vi i soffan framför Bäst i test och Masked Singer.

Lördag. Vi gjorde egentligen inget särskilt på dagen. Småstädade och plockade och så. Sen på kvällskvisten kom Karin och Jens och vi hade grillkväll med tillhörande spel. Skrattfest som vanligt och alltid lika uppskattat och lättsamt. <3

På söndagen sov vi länge och vad gjorde vi sen egentligen? Vi tog en brorunda med en glass i handen. Sen satte vi oss ute en stund och middagen blev grillad hamburgare ute. Mycket gott! På kvällen åkte vi till Sebbe och Maria och skulle hämta en grej och blev kvar där i typ två timmar. Sen var den kvällen typ slut.

Idag har jobb stått på schemat. Sen tog vi en brorunda innan vi hade lyxen att bli bjudna på middag hos mamma. Strax efter 18 drog jag iväg och tränade MRL. Sista gången och hon körde verkligen slut på oss. En halvtimme längre än vanligt också. Pust! Och imorgon boxning, ja, det blir inga hårda slag då inte. Haha.

Nu har jag eftersvettats klart och ska hoppa in i duschen. Hörs hej!

Av Sanna Svensson - 21 april 2022 22:47

Inte idag, men igår. Gårdagen var magisk! Jag jobbade på stationen och körde på fram till 14:30 och sen flexade jag ut. Lugnt läge så hade möjligheten. Då blev jag upphämtad av Marcus, junior och mamma och vi drog till dammen i Härjis för att köra premiären på kastspö. Vattnet var öppet och vi fick gå både på stenar och is för att komma fram.

Vi kastade en hel del men inte ett napp, inte ett hugg. Så vi roade oss mer med andra saker och det var minst lika kul. Vi var fascinerad av is, vi letade drag och andra strandfynd. Mest av allt så kastade vi sten. I vattnet och på isflak. Vi körde tävlingar där vi skulle pricka förbiflytande isflak. Flest och störst stenar på vann. Reglerna var egentligen inte så noga. Isflaken gick sönder och vilket var det som gällde då? Vems sten är egentligen det där och hur många har man på? Det spelade ingen roll. Det var tävling utan tydligt mål och det var så jäkla kul och härligt. Att bara låta fantasin och tokigheten flöda. Kanske låter flummigt men fick där och då en extra tacksamhetskänsla över min familj.


Mamma hade såklart med sin solstol så hon satt periodvis och suckade och ojadå sig när vi andra halkade runt och nästan blev blöt om fötterna.


Efter några timmar i solen och med lek var vi nöjda och vi begav oss hem igen. Då väntade grillmiddag hos oss. Premiären! Det blev en buffé med både kött, halloumi och lax med tillbehör. Allt var så gott! Ojoj.


Till efterrätt blev det kubb på gräsmattan med en godisskål bredvid, och sen lite femkamp inomhus. Perfekt avslutning på en perfekt dag. En dag som jag länge kommer finnas med värme i hjärtat <3

Av Sanna Svensson - 11 april 2022 22:14

Det är alltid så skönt med helg men den är alltid så kort. Vår helg har varit fylld med roliga saker och mycket vila. Vi har gjort lite småfix hemma och organiserat våra odlingar. Sen har vi också ätit mycket gott. Fika hos Viola och tacomiddag hos Börje och Pernilla. Till efterrätt bjöds det på colaprovning. En dejt som Marcus fått i sin låda och där han fick välja om bara vi skulle göra den eller om vi skulle göra den med andra. Och tur var det nog att vi var fler, nu var vi sju stycken och vi blev proppmätta av den lilla drickan vi drack av alla.


Det var roligt tyckte nog alla och sjukt att cola kan smaka så olika.

Igår bakade vi en brownie. Med toblerone i. Men kära nån va god den var. Trots att vi bjudit bort massa bitar har vi ändå mycket kvar. Ops!


Nu har jag däckat i soffan och tänker inte göra något mer idag. Jobb, promenad, besök av Amanda, MRL-träning med Karin och promenad. Det får räcka så för idag.

Av Sanna Svensson - 6 april 2022 10:58

Sist vi hördes var i torsdags så det är helt klart dags igen. Jag tänkte ta en sammanfattning sen sist. Jag tänkte skriva den redan igår, och var nästan klar, när hela inlägget bara försvann. Gaaah! Så here we go again!


FREDAG

Dagen då man tar helg. Jag dammade av två förhör på eftermiddagen så skrev ända in i det sista. Men sen så, sen tog jag helg. Mycket skönt! Marcus jobbade kväll så hade några timmar själv innan han kom och vi fick en fredagskväll innehållande fish and chips, Bäst i test och Masked Singer. 


LÖRDAG 

Sovmorgon!

Vi sov länge och låg och drog oss länge i sängen. Bara låg och kramades. Gäller att passa på när båda har en ledig dag. Vi hade en lugn förmiddag och gjorde inget speciellt. Sen fick vi med oss mamma på en promenad och hon bjöd efteråt på fika, som fick bli vår lunch. Vi spelade också spel med lillebror och Hugo innan vi knatade hem igen. Hemma gjorde vi karamellpopcorn som vi bjöd lillebror på och sen tog vi med en laddning till Karin och Jens, som vi hade turen att bli bjudna på middag hos. Det bjöds på soppa, ren och vildsvin. Så gott! Och så lyxigt att få äta sånt kött. Är ju ingenting som man direkt lagar till hemma.. Vi pratade om ditten och datten och sen spelade vi spel. Skrattade så jag hade ont i både mage och käkar. 


SÖNDAG

På förmiddagen gjorde vi inget särskilt. Vi tog det bara lugnt fram tills vi återigen hade turen att bli bjudna på mat, hemma hos mamma. Och blåbärspaj till efterrätt fick vi också. Paj måste jag göra snart, så enkelt men så gott! Det blev ett till parti spel och sen spelade vi girs (gris) innan jag gick hem. Medan Marcus jobbade stökade jag på hemma. Han jobbar bara typ fyra timmar på söndagar så det känns som att han knappt hinner åka innan han är hemma igen. På kvällen gjorde vi tacos och mumsade i oss. 


MÅNDAG

Ny vecka, nya möjligeheter, ny jobbvecka. Jag hade inget riktigt go i mig. Jag fick ändå mycket gjort men det gick liksom trögt. Allt tog tid och kraft, mot ibland när det bara rasslar på. Stämplade ut vid 16 och åkte hem, pussade på Marcus som åkte iväg på jobb och sen städade jag, främst planteringsrummet som haft jord typ fulla golvet sen sist vi planterade om. Sen var det dags för MRL-träning med Karin. Ledaren köttade på så herregud vilket tempo. Hann knappt dricka vatten innan det var dags för nästa. Men skönt att börja veckan med ett träningspass. 


TISDAG

Det blev inget Svensta utan hemmajobb för mig. Efter att Marcus hade vaknat och kommit igång bokade vi en promenad med Karin och Selma så vi tog oss en brorunda i blåsten. Ynnest ändå att ha ett jobb där man kan göra så. Mitt på dagen bara ta en 6 km promenad med kille, kompis och två hundar och snacka om allt mellan himmel och jord. Efter promenaden blev det lunch och sen jobb för mig. Blev så trött i kroppen efter promenaden så ville egentligen bara ligga i soffan hela kvällen. Men vi tog oss ut och handlade, åt frukt med chokladbollsdipp till middag och kollade på en Beck. 


ONSDAG 

Dagens dag. Jobb på stationen idag. Det rullar på ändå. Snart ska jag hem och käka lunch innan det blir jobb någon timme till. I eftermiddag ska vi ut och gå en runda. Jag var lite sugen på att cykla också, så vi får se. Än så länge är det sooool! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards