sannaveronicasvensson

Alla inlägg under november 2023

Av Sanna Svensson - 24 november 2023 20:40

Några brädor som skulle sågas till ved blev till två hyllplan i kontoret. Om jag är nöjd? JAA!

Av Sanna Svensson - 20 november 2023 13:07

Det har verkligen varit fullt ös förra veckan och jag tänker att jag ska dela med mig lite. Jag har absolut inte kommit in i någon bloggrutin än, men ett inlägg i taget så kanske det blir. 


Jag har en period på några veckor nu på jobbet där det är extra mycket och kräver extra mycket fokus och av mig. Det ger mycket tillbaka men jag har verkligen känt mig sliten. När fredageftermiddagen har kommit har jag tacksamt tagit emot den. 


Veckan som var har verkligen bjudit på högt och lågt. Eller det låga är väl egentligen att vår diskmaskin pajat och att vi inväntar en tekniker som ska kolla på den. Snöskottning och nu Sibirien-kyla är ju ocks saker man är lite trött på just nu.. 


Men i onsdags lyste vardagen upp av en AW med fina kollegor. Jag bjöd in till det och fixade lite att äta på och sen avslutades kvällen med kyrkan där mamma tog med oss på en tur upp till kyrktornet. En kväll med så många skratt och roliga berättelser. Glad att ha ett sånt dundergäng. 


   

På torsdagen tränade jag med Karin och det var faktiskt första gången på länge som jag kände mig så starkt. Det är så olika. Ibland dör man efter en station. Nu tyckte jag att jag kunde hålla i hela vägen. Riktigt go känsla. 


På lördag firade vi Amanda och Linda med fika hemma hos Pernilla och Börje. En mysig stund med gott fika. Jag och Marcus hade divierat fram och tillbaka när vi skulle åka ner till Mora men bestämde oss för att göra det på fredag kväll. Vi drog ner bland snötunga granar och åkte och lämnade Keaton i Selja och sen åt vi en trerätters på China. Det var många, många år sen sist men det var precis lika gott som jag kom ihåg det. En mysig middag tillsammans med honom. 

 

På söndagen var huvudaktiviteten att hälsa på Ester, min brorsdotter. Vi köpte med sushi och åt där och sen blev det lek och lite gos med charmtrollet och hennes tre fyrbenta syskon. Men innan det hann vi handla lite smågrejer och träffa på Arne och Alicia. Så en helt klart maxad helg när det gäller släkten och familj. 


När vi kom hem till Sveg igen var det fortfarande några timmar kvar av helgen. Så vi packade upp lite grejer och sen monterade vi klart ett av mina två Ernst-projekt. En lampa gjord på grejer vi hade hemma och med lite bets på. Alltså jag är så nöjd! Den blev otroligt fin och jag vill nu ha en i varje hörn i hela huset, haha. 


 

Av Sanna Svensson - 5 november 2023 16:05

Det är vad den här helgen har bestått av. Jag vet inte hur många vändor med spadarna vi har gått. Och det mest frustrerande är ju att någon timme efter att man skottat hela uppfarten - så är det bara att göra det igen. Och att nu verkar ju snön ska smälta bort till viss del. Eller att det ska varvas med att smälta och att snöa. Det är tur den är fin att titta på ibland med.


Igår hade vi en mysdag när det som var i fokus var att baka. Vi baka både matbröd och bullar och det var liksom det viktigaste och det vi prioriterade. Otroligt mysigt.


Nu är Marcus iväg och jobbar sin första söndag sen det nya drog igång. Jag har varit till mamma med ett pussel och har pysslat med lite projekt. Nu är det dock torktid på det så jag vet inte vad jag ska göra för något

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards